צפו: הרובוט שיחסל את האבולה ברחבי אפריקה?

מגפת האבולה שהתפרצה באפריקה אך מתפשטת בקצב מעורר דאגה גם לרחבי העולם המערבי מצליחה להדיר שינה מעיניהם של רבים בעולם. כעת, רובוט אמריקני משוכלל ינסה למגר את הוירוס הקטלני על ידי שימוש בקרינה אולטרה סגולה. צפו (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: xenex)

האם נמצאה התגובה שתכניס את מגפת האבולה לשליטה? בשבועות האחרונים מתפשטת לה מגפת האבולה ברחבי אפריקה בקצב מעורר דאגה. ארגון הבריאות העולמי צופה כי בכל שבוע יידבקו מעל ל-10,000 בני אדם בנגיף הקטלני שאחראי לאלפי חללים רק בהתפרצות הנוכחית שלו.

כבר עתה ברור כי מדובר בהתפרצות הגדולה ביותר של הנגיף המסוכן, כשגם רמת מסוכנותו עלתה בימים האחרונים לכל הפחות על הנייר כאשר ארגון הבריאות העולמי הכריז כי סיכויי ההחלמה מנגיף האבולה ירדו מ-50 אחוזים ל30 אחוזים בלבד.

הסכנה המוגברת בנגיף האבולה, היא העובדה שהנגיף עלול להדביק גם את המטפלים במתים שנפלו חלל מהאבולה, כמו גם חדרים, מתחמים ומתקנים אשר שימשו את החולים נותרים מזוהמים לאחר מותם או החלמתם - מה שגורם במקרה הטוב לערי רפאים ולבזבוז משאבים יקרים שחשובים כל כך בעת חירום שכזו, ובמקרים הגרועים אף גורמים לחולים נוספים שנדבקים.

כעת החלה חברת xenex לעשות שימוש ברובוט אשר פיתחה לפני כשנתיים במטרה לחסל חיידקים בבי חולים. הרובוט הייחודי פותח על מנת לתת מענה לבעיית החיידקים בבתי החולים שעלולים להדביק חולים ולפעמים מסוגלים גם לפתח עמידות מפני תרופות אנטיביוטיות ובכך להיהפך לחיידקים מסוכנים ביותר שמכונים "חיידקי על".

רובוט ה"xenex" פועל על ידי שימוש בקרינה אולטרה סגולה מסוג C שמופק על ידי נורות מיוחדים. קרינת UV C מופקת גם על ידי השמש, אלא ששכבת האוזון העוטפת את כדור הארץ הודפת אותה אל החלל החיצון, ולכן שום חיידק או וירוס על פני כדור הארץ אינו חסין מקרינה זו. הדבר מבטיח חיסול מוחלט של החיידק או הווירוס שייחשף לאור האולטרה סגול, שמופק בצורה חזקה פי 25,000 מעוצמת הקרינה המופקת מהשמש - זאת על ידי שינוי בהרכב הDNA של החיידק.

כעת, בתי חולים אמריקניים רבים, אשר קלטו חולים שנדבקו בנגיף האבולה, עושים שימוש ברובוט המחטא על מנת להבטיח ששום מטופל אחר, או רופא מטפל לא יידבק בנגיף. נכון להיום, למעלה מ-250 בתי חולים בארצות הברית עושים שימוש ברובוט ה"xenex".

כעת מקווים ארגוני רפואה ברחבי העולם שכמות מסוימת של רובוטים כאלה שעלותם היא כמאה אלף דולרים יגיעו גם לאפריקה, שם ילחמו על מנת למגר את האבולה מן העולם וינסו לחטא את היבשת שהולכת ונדבקת בנגיף האימתני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר