דיאטת ירקות מפחיתה את הסיכון לסרטן המעי הגס

מחקר מקיף בארה"ב מגלה כי אורח חיים חצי צמחוני המבוסס על תזונה הכוללת גם דגים מפחית משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, בהשוואה לאוכלי בשר (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
יותר ירקות ופירות, פחות סיכון לחלות בסרטן המעי הגס (צילום: shutterstock)

מחקרים רבים מצביעים על כך שלצמחונים יש סיכון מופחת לחלות בסוגי סרטן מסוימים, מחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה והשמנת יתר. כעת, מתפרסם מחקר מקיף בJAMA Internal Medicine המגלה יתרונות בריאותיים דווקא לאורח חיים חצי צמחוני הנקרא פסקטריאניזם.

התזונה הפסקטריאנית מבוססת על ירקות, פירות, אגוזים, קטניות, ביצים, מוצרי חלב ואף דגים. "הופתענו לגלות שלפסקטריאנים יש סיכון נמוך באופן משמעותי לחלות בסרטן המעי הגס, מאנשים המקפידים על דיאטה צמחונית אחרת" אמר ד"ר מיכאל אורליץ', מראשי המחקר המשמש עוזר פרופסור לרפואה באוניברסיטת לומה-לינדה בקליפורניה.

החוקרים השתמשו בשאלונים שבדקו הרגלי תזונה, רשומות רפואיות ומחקרים על סרטן, כדי לבחון את הקשר בין הרגלי התזונה ושכיחות הסרטן אצל 77,659 משתתפי המחקר, אנשים בריאים הנמנעים ביום-יום מעישון ושתיית אלכוהול.

בתום המחקר המקיף שעקב אחרי הנבדקים במשך 7.3 שנים, התגלו 380 מקרים של סרטן המעי הגס, ו-110 מקרים של סרטן פי הטבעת.

בהשוואה לאוכלי בשר רגילים, הצמחוניים היו בסיכון של 22 אחוזים פחות לחלות בסרטן המעי הגס. לעומתם, אצל אלה ששמרו על אורח חיים פסקטריאני וצרכו דגים לפחות פעם בחודש ובשר פחות מפעם בחודש, הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס היה נמוך ב-43 אחוזים. נתון משמעותי בהחלט.

חשוב לציין שאלה המגבילים את צריכת הדגים והבשר לפעם אחת בשבוע, יש גם תועלת מסוימת של פחות 8 אחוזי סיכון.

דגים מכילים כמות גבוהה של אומגה 3 וחומצות שומן, אשר הוכחו במחקרים קודמים כמפחיתים זיהומים וסיכון לסוגים מסוימים של סרטן. דגים שומניים רבים הם מקור עשיר לוויטמין D, אשר הוכח כמגן מפני סרטן המעי הגס וגידולים ממאירים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר