מה תנוחת השינה שלך אומרת עלייך

איך אתם מעבירים את השינה שלכם - בתנוחת חייל, צניחה חופשית או בול עץ? כדאי שתתחילו לשים לב, כי מסתבר שהתנוחה החביבה מספרת על האישיות שלכם לא מעט, טוען מומחה שינה בריטי (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
עובר או באמצע צניחה חופשית? (צילום: shutterstock)

פרופסור כריס אידז'קובסקי הוא מומחה בריטי לשינה שהחליט לחקור את הקשר בין תנוחות השינה המועדפות לתכונות אישיות, ופרסם מאמר בו הוא מפרט ששה תנוחות מרכזיות, המצביעות על ששה סוגי אדם שונים.

בחנו את עצמכם: מהי תנוחת השינה שלכם?

עובר

זוהי התנוחה הנפוצה ביותר באוכלוסיה, בעיקר אצל נשים (פי שניים מגברים). אלה המעדיפים לישון מקופלים על הצד כעובר, הם כאלה שמצטיירים כקשוחים במבט ראשון, אך אם מכירים אותם מספיק, מגלים שהם רגישים הרבה יותר. הם לא ימהרו לפתוח בשיחה ויראו ביישניים בתחילה, אך בהמשך יירגעו.

בול עץ

בתנוחה זו שוכבים על הצד והזרועות פשוטות לצידי הגוף. אלה אנשים חסרי דאגות ואוהבי חברה, אך נוטים לתת אמון בזרים, עד תמימות מול כוונות זדון.

השתוקקות

השוכבים על הצד והזרועות פשוטות קדימה, הם אנשים פתוחים לסביבה אך עם זאת ציניים וחשדנים. יש להם קושי בקבלת החלטות, אך לאחר שהחליטו - ידבקו בדעתם.

חייל

תנוחה נוקשה בה שוכבים על הגב והזרועות נחות בקיפאון לצידי הגוף. אלה אנשים שקטים, אינם מעוררים מהומות, מאופקים ובעלי סטנדרטים גבוהים כלפי עצמם והסביבה.

צניחה חופשית

אלה השוכבים על הבטן, מחבקים את הכרית ומפנים את הראש לצד, הם אנשים חברותיים מאוד ואף נועזים. מצד שני, הם עצבניים, רגישים ומתעבים ביקורת ודעות קיצוניות.

כוכב ים

תנוחה בה שוכבים על הגב והזרועות הפוכות למעלה ומקיפות את הכרית. אנשים אלה הם חברים טובים, המוכנים להקשיב לאחר ולהציע עזרה, ומתרחקים ממרכז ההתרחשות.

לדברי פרופסור אידז'קובסקי, תנוחות החייל וכוכב בים אינן מומלצות כי הן גורמות לנחירות ופוגעות באיכות השינה. התנוחה המומלצת ביותר לעיכול טוב היא הצניחה החופשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר