תלונה במשטרה נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן

פרופ' גדעון אורון מאוניברסיטת בן גוריון, הגיש תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו וסגנו יעקב ליצמן, זאת בעקבות החלטתם להחזיר את הפלואוריד למי השתייה (בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרופ' גדעון אורון מאוניברסיטת בן גוריון, הגיש היום (רביעי) תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו וסגנו יעקב ליצמן, זאת בעקבות החלטתם להחזיר את הפלואוריד למי השתייה בישראל.

כזכור, בדיון שהתקיים לפני מספר שבועות במשרד הבריאות, הורה ליצמן לאנשי המקצוע במשרדו להכין תיקון לעדכון תקנות מי השתייה, כך שתוחזר חובת הפלרת המים בכל הארץ. הפלרה היא העשרת מי הברז בפלואוריד, אשר נועדה לשפר את בריאות השן של הציבור ולמנוע עששת.

במשרד הבריאות הסבירו כי מדובר בהחלטה מקצועית ומדובר בפעולה חשובה לקידום בריאות השן בישראל. כאמור, מגיש התלונה הוא פרופ' גדעון אורון מאוניברסיטת בן גוריון, העוסק במשאבי מים וסביבה. לטענתו, ההחלטה היא הרת אסון.

לדבריו, "בהצהרות משרד הבריאות נאמר כי הוספת הפלואור היא כתרופה נגד 'מגפת העששת' והליך זה נוגד את חוק זכויות החולה ולחוק היסוד: כבוד אדם וחירותו. הדבר דומה לכך שמחר יחליטו על החדרת ויטמינים למי השתייה בגלל צורך בריאותי או חיסון לשפעת במי השתייה כדי לחסוך ימי אשפוז ולפתור את בעיית הצפיפות בבתי החולים".

עוד נאמר במכתב, שפורסם ב"חדשות 2", כי ""החומצה הפלואורוסיליצית" שמוכנסת למים היא פסולת רעילה של מפעלי פוספטים, שעל פי חוק החומרים המסוכנים אמורה להיות מטופלת באופן מיוחד ולהיות מפונה לאתר ייעודי, דבר שלטענתו מעיד על הסכנה שבחומר הרעיל. כמו כן הוסיף במכתב דוגמאות לדיווחים שונים אודות תקלות ודליפות במתקני ההפלרה שהובילו לשיבושים חמורים שעשויים להיות קריטיים כשמדובר במי השתייה של מדינת ישראל".

מלשכתו של ליצמן מסרו בתגובה: "ההחלטה להחזיר את ההפלרה למים, אינה פוליטית חלילה. מדובר באימוץ עמדת אנשי המקצוע במשרד הבריאות ומחוצה לו, לאחר דיונים רבים ומעמיקים. אנו מחזירים למה שהיה נהוג כאן כל השנים. ההחלטה מסתמכת על פי המלצתם הברורה והחד משמעית של רוב גורמי המקצוע המובילים, בארץ ובעולם. במשרד הבריאות ומחוצה לו. כי זו הדרך היעילה והבטוחה ביותר למניעת עששת.

"בניגוד לרבים הרואים שחורות ומכניסים את הציבור לפאניקה מיותרת - יש להדגיש ולהבהיר כי במינון של הפלואור הניתן במים בישראל. לא הוכח סיכון בריאותי מעבר לפלואורוזיס (כתם אסטטי על השיניים). המחקרים שמצאו סיכון בריאותי התייחסו למינון הרבה יותר גבוה מזה הניתן במים בישראל.

"במחקר שערך משרד הבריאות נמצא כי באזורים מופלרים יש הרבה פחות תחלואה בעששת לעומת אזורים לא מופלרים. יתר על כן, במחקר שערך איגוד רופאי הילדים בישראל נמצא כי באזורים לא מופלרים יש יותר אשפוזים בגלל סיבוכי עששת כגון דלקות בחניכיים".

מהמשטרה נמסר: "מדובר בתלונה בה נטען כי בכוונת משרד הבריאות להחזיר את הליך הפלרת המים בישראל וזאת ללא הצגת מקרים ספציפיים, כלומר מדובר בוויכוח עקרוני באשר לנחיצות הפלאוריד במי השתיה. משטרת ישראל אינה הגוף הרלוונטי בעניין זה ואין מדובר בסוגיה פלילית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר