אבסורד

הנחיה חדשה: לטפל קודם במחבל - אם הוא פצוע הכי קשה

הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית החליטה על שינוי את נהלי הטיפול בפצועים בזירות פיגועים וקבעה כי יש לטפל קודם במי שפצוע הכי קשה, גם אם מדובר במחבל שביצע פיגוע (בריאות, ארץ)

טיפול במחבל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יש לטפל קודם במחבל הערבי אם הוא פצוע קשה יותר מקורבנותיו היהודים אותם ניסה לרצוח, כך החליטה הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית.

לפי הדיווח ב"ישראל היום", בהחלטה הדרמטית של הלשכה נקבע כי יש למיין את הנפגעים ולטפל קודם בפצוע הכי קשה, גם אם הוא המחבל, וזאת בניגוד להנחיה עד כה לטפל קודם בקורבנות, בפצועי הפיגועף ורק לאחר מכן במחבל.

אחת הסיבות לשינוי ההחלטה היא בין היתר לאור המקרים בהם בוצע לינץ' בכאלו שנחשדו בטעות כמחבלים, כפי שאירע בתחנה המרכזית בבאר שבע.

הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית היא הגוף המוסמך לקביעת הסטנדרטים לכל הרופאים והצוותים הרפואיים. להחלטות הלשכה יש השפעה על כל הצוותים הרפואיים, כולל פרמדיקים וחובשים.

ד"ר תמי קרני, יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית, אמרה ל"ישראל היום" כי הסיבה לביטול ההנחיה הקודמת היא ש"הרופאים אינם שופטים. משמעות השארת ההנחיה היא שהרופא צריך לחקור מי אשם ולהעניש אותו באמצעות אי מתן טיפול.

"באירוע רב־נפגעים קל מאוד לעשות טעויות בזיהוי, וברור שרופא מטפל בשטח בפצועים לא יכול לעשות זיהוי מדויק של הנפגעים. עליו להיות מרוכז בהצלת חיים של כמה שיותר אנשים. לא הגון להוסיף למטלות הרופא גם קריטריונים למיון שאינם קשורים לבריאות הנפגעים".

ההנחיות הקודמות של הלשכה לאתיקה נכתבו בשנת 2008, אז נקבע כי "עניי עירך קודמים", וכי יש לטפל קודם בפצועים.

פרופ' אסא כשר מתנגד לשינוי ואומר כי "אי אפשר להגיד שהשיקולים צריכים להיות רק רפואיים. זה לא בא בחשבון. נניח שיש שני פצועים קשה. אחד קצת יותר קשה מהשני, אבל הקשה יותר הוא המחבל. תטפל בו, ורק אחר כך בקורבן הטרור? לא מתקבל על הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר