משבר ב"ביקור חולים": גאידמק מדבר בראיון בלעדי

בעקבות הליך סגירתו של בית-החולים החרדי בירושלים, "ביקור חולים" - הבעלים, איש העסקים ארקדי גאידמק, העניק ראיון בלעדי לעיתונאי מרדכי לביא במהדורה המרכזית של רדיו "קול חי". "חשוב לשמר המקום בגלל החרדים", אמר גאידמק שפירט את הקשר שלו עם המקום. האזינו (בריאות)

מנחם כץ | כיכר השבת |
דואג לחרדים. גאידמק (צילום: פלאש 90)

"חשוב מאוד בגלל לשמר את בית החולים ביקור חולים בגלל הקהילה החרדית, אבל אני חושב שיותר טוב לראות את המציאות בעיניים ובצורה ישרה" - כך אומר איש העסקים המחזיק בקרקעות בית-החולים, ארקדי גאידמק, במהדורה המרכזית ברדיו "קול חי" בהגשת העיתונאי מרדכי לביא, בעקבות הליך סגירת המקום, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

"לפני 3 שנים", אמר גאידמק בראיון הבלעדי, כשכל הפעילות הקודמת קרסה ולא היו משכורות ופנסיות לעובדי הצוות הרפואי קניתי מהמדינה את האדמה, את הבניינים ואת הציוד הרפואי והפרס היה מחיר שוק הוגן.

על הקשר שלו להתנהלות בית-החולים, סיפר גאידמק: "אני לא אחראי לפעילות הרפואית של בית החולים בכלל. הפעילות הזו נשלטת על ידי העמותה ואני רק הבעלים של האדמה, הבניינים והציוד. ההתחייבות הייתה לשמר כמלווה את העמותה הזו. שום דבר נוסף. אבל בגלל שעשיתי זאת לכל מיני מוסדות, כמו ישיבות, בתי ספר ובתי חולים, גם נתתי בהתחלה משהו כמו 40 מיליון שקלים כתרומה לעמותה. רק לעזור להם לספק שירות טוב יותר".

"לפני שנה אחת, מנהל העמותה ניסה בעצמו לקנות את הרכוש כששווי הנכס בשוק לפחות 50 מיליון דולר, ב-20 או 25 מיליון. וכשניסיתי להימנע אפילו מלדבר איתו אז החלו הבעיות. פתאום העמותה יצרה חור כלכלי של 30 מיליון שקל, והעמותה פתאום ביקשה מהמדינה לעזור ב-30 מיליון שקל. זו זכותם לבקש אבל למה הם מאשימים אותי? לא לקחתי מעולם שקל מהם ואיני מורשה לקחת שקל מהם מכיוון שזו לא הפעילות שלי. נתתי להם כצדקות בשלוש השנים האחרונות משהו כמו 70 מיליון שקלים".

מה היה בפגישתך בשבוע שעבר עם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן?

"ליצמן היה כרגיל מאוד מבין והוא מבין מאוד את הסיטואציה. מצד אחד הוא באמת מודאג מהמצב ומהצורך של הקהילה החרדית המתגוררות במרכז ירושלים בשירות רפואי. ומהצד השני הוא אמר שבשביל פתרון ניהולי מעשי נכון אולי יהיה טוב יותר למצוא בית חולים גדול כמו הדסה או בי"ח גדול אחר שיכול לספק שירותים טובים יותר המנוהלים טוב יותר, כדי לשמר את חיי בית החולים ביקור חולים".

פנית לראש הממשלה או למשרד האוצר בעניין הזה?

"עורך הדין שלי שלח הסברים לראש הממשלה, כדי לתת לו את עמדתנו אחרי שהעמותה שלחה את הבקשה לראש הממשלה לספק להם עוד 30 מיליון ש"ח כעזרה כלכלית. כבעלים של הבניין אני רק מנסה להראות את הדברים כפי שהם נראים לי. יש לבדוק עמוק מה באמת קרה שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר