הנקה מלאה מצמצמת סיכוי למוות בעריסה

הנקה או תחליף חלב אם? מחקר חדש של אונברסיטת וירג'ניה מגלה, כי הנקה מלאה מורידה את החשש למוות בעריסה בלא פחות מ-73 אחוזים, וזה עוד לא הכל: פחות דלקות אוזניים, ציונים יותר טובים בבית הספר, מערכת חיסונית חזקה יותר, אלו ועוד נמצאים ברשימה הארוכה של היתרונות (בריאות)

שושי הלר | כיכר השבת |
תינוק אוכל. (ת' אילוסטרציה: פלאש 90)

פחות דלקות אוזניים, ציונים יותר טובים בבית הספר, מערכת חיסונית חזקה יותר, אלו ועוד נמצאים ברשימה הארוכה והידועה של היתרונות בהנקה על פני תחליפי חלב אם.

עכשיו ניתן אולי להוסיף לרשימה, כי הנקה עשויה להפחית באופן דרסטי את הסיכון מוות בעריסה, כך קובע מחקר חדש מאוניברסיטת וירג'יניה.

הממצאים במחקר, שעלו מבדיקה של מחקרים אחרים שבוצעו לאורך השנים, הוכיחו כי הזנת תינוקות בהנקה בלבד מצמצמת את הסיכון למוות בעריסה בשיעור מדהים של 73%.

למרות שהמחקר לא יכול לזהות בדיוק מהו הגורם בהנקה שמוריד את הסיכון למוות בעריסה, החוקרים משערים כי תינוקות יונקים יכולים באופן טבעי לישון ולהתעורר בקלות רבה יותר. בנוסף תינוקות יונקים סובלים פחות מהצטננויות או דלקות אחרות וזיהומים בדרכי הנשימה שגם הם בגורמי הסיכון של מוות בעריסה.

אמנם כבר במשך שנים היו טענות על כך שההנקה נחשבת כהגנה מפני מוות בעריסה, אך עד כה לא הוכח הדבר מספרית. כעת מעלה המחקר כי תינוקות שינקו פרק זמן כלשהו היו ב-60% סיכון פחות מתינוקות שלא ינקו כלל. בשקלול נתונים נוספים כמו מצב סוציו-אקונומי, עישון, וגורמים נוספים צמצום הסיכון היה ב-45% פחות.

כאמור, תינוקות שניזונו מהנקה בלעדית מהלידה ללא שום תחליף חלב אם, ההנקה צמצמה את הסיכון שלהם ללקות במוות בעריסה ב-73%!

החוקרים מאוניברסיטת וירג'יניה אמרו כי יש להמשיך ולבדוק תוצאות של מחקרים בקנה מידה גדול יותר, אך כבר עתה ניתן לומר כי ההנקה מגנה מפני מוות בעריסה.

כמובן בנוסף להנקה יש לשמור על הכללים: לבדוק כי הסדין במיטת התינוק הדוק ולא רופף; לא להשאיר צעצועים במיטה; אין צורך בכרית לתינוק; לא לחשוף תינוק לעישון פאסיבי; להקפיד על השכבת התינוק על הגב בשעת השינה; להימנע מחימום יתר של חדר התינוק (בעיקר בחורף).

בנוסף התברר כי הסיכון פחת גם אצל תינוקות שישנו באותו החדר עם ההורים (לא במיטת ההורים) ולתינוקות שהשתמשו במוצץ בשעת השינה.

מי ששומר על כל הכללים הללו, יחד עם הנקה מלאה וללא תוספות, נמצא ברמת הסיכון הנמוכה ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר