"החוק לעידוד הנקה" יעלה מחר בכנסת

יו"ר השדולה לבריאות הילד, חבר-הכנסת דני דנון, מעלה מחר (שני) את הצעת החוק שלו לעידוד הנקה להכנה לקריאה ראשונה בוועדת הכלכלה של הכנסת. על פי ההצעה המהפכנית, הדואופול הקיים בשוק של מטרנה וסימלאק יישבר וחברות תחליפי החלב לא יורשו לפרסם או לשווק את מוצריהם בבתי החולים

חנה בורט | כיכר השבת |
((צילום אילוסטרציה: פלאש 90))

יו"ר השדולה לבריאות הילד, חבר-הכנסת דני דנון, מעלה מחר (שני) את הצעת החוק שלו לעידוד הנקה להכנה לקריאה ראשונה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

על פי ההצעה המהפכנית, הדואופול הקיים בשוק של מטרנה וסימלאק יישבר וחברות תחליפי החלב לא יורשו לפרסם או לשווק את מוצריהם בבתי החולים.

בנוסף, החוק יממש את התחייבותה של ישראל באמנה הבינלאומית לעידוד הנקה עליה היא חתומה, ונושא עידוד ההנקה יהווה יעד מרכזי בקרב הגורמים הרפואיים.

לפי נתוני שוק עולה כי היקף שוק תחליפי החלב בקרב בתי החולים עומד על 50 מיליון שקלים בשנה, כאשר בתמורה לאותם כספים ולחלוקה "חינמית" של המוצרים, החברות סימילאק ומטרנה מחלקות ביניהן את בתי החולים, מקבלות בלעדיות, ולמעשה מקבלות נתח שוק בצורה של קהל שבוי.

מחקרים שונים הראו כי במעל ל-60% מהמקרים, התמ"ל שניתן בבתי החולים, הינו אותו תמ"ל שההורים יצרכו עבור תינוקם בשנתיים שלאחר מכן.

ח"כ דנון קרא לחברי ועדת הכלכלה לתמוך בהצעתו. "נוצר קשר הדוק בין הכסף לבין בתי החולים. הקשר הזה פוגע בבריאות המטופלים, עובר על אמנות הבריאות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהם וגורר מחירי צרכן גבוהים ללא תחרות במשק".

הצעת החוק תהווה בשורה בתחום הצרכני ותיצור הוזלת מחירים של עשרות אחוזים, ומהפכה של ממש בתחום החינוך להנקה ובריאות התינוקות במדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר