ילדה חרדית בת שנתיים מחפשת בית

רק לאחרונה התחילה אפרת, בת השנתיים, לזחול ולשבת. מן הצד היא נראית רגילה לחלוטין אך כבר כמה חודשים מנסים למצוא לה משפחה אומנת. חושבים שאתם מתאימים? כל הפרטים (משפחה)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

רק לאחרונה התחילה אפרת (שם בדוי), בת השנתיים, לזחול ולשבת. מן הצד היא נראית רגילה לחלוטין אך כבר כמה חודשים שבמשרד הרווחה ובעמותת 'אור שלום' מנסים למצוא לה בית חם.

אפרת, היא תינוקת חמודה שעושה את צעדיה הראשונים בחיים. ילדה מתוקה, מקסימה וחייכנית שפוערת זוג עיניים גדולות בכל פעם שאנשים באים איתה במגע. מי שמכיר את הסיפור שלה, יודע שהדברים לא פשוטים כפי שהם נראים. אפרת, זקוקה בדחיפות למשפחת אומנה.

אפרת היא ילדה מיוחדת, בעלת צרכים מיוחדים, לאחר שנולדה עם פיגור, ולמרות כל הניסיונות, הוריה לא מצליחים להתמודד עם הקשיים הכרוכים בגידול ילדה עם צרכים מיוחדים ולא מצליחה להעניק לה את הטיפול המסור, החום והאהבה להם היא זקוקה.

בצעד יוצא דופן, פנו לאחרונה הוריה של אפרת למשרד הרווחה ואמרו כי הם מבקשים למצוא לה משפחת אומנה, שתעניק לה את הטיפול המסור והאהבה להם היא ראויה. ההורים של אפרת מבינים כי אין ביכולתם לגדל אותה, ולכן, למרות הקושי הכרוך בכך, הם יזמו את העברתה למשפחת אומנה חמה ואוהבת.

הוריה מספרים שאפרת מאוד אוהבת לשחק עם בובות וצעצועים מרשרשים, אבל הדבר שהיא אוהבת יותר מכל הן מקלחות. "כשאפרת מרגישה טוב היא משפריצה על עצמה מים וצוחקת צחוק מתגלגל", אומרת אמה.

העובדת הסוציאלית של אפרת מספרת כי היא הילדה הכי אהובה במעון וניכר אצלה כי מגע אוהב עשוי לחולל פלאים ולתרום רבות להתפתחותה.

משפחת האומנה של אפרת צריכה להיות משפחה מיוחדת, שתבין את הצרכים הטיפוליים שלה. בנוסף, חשוב מאוד שזו תהיה משפחה חרדית, שתמשיך את אורח החיים שהכירה עד כה.

אם לא תימצא לה משפחת אומנה תיאלץ אפרת לגדול במעון שלא יצליח להעניק לה את מלוא תשומת הלב והטיפול לו היא זקוקה, וכל יום שעובר מסב לה נזק נוסף.

למרבה הצער, קיים בישראל מחסור חמור של משפחות אומנה לילדים בעלי צרכים מיוחדים. בעמותת 'אור שלום', המטפלת בילדים ונוער בסיכון, פונים אליכם בבקשה לפתוח את הלב, לעשות מצווה ולקלוט את אפרת הקטנה או את אחד מעשרות הילדים שממתינים לחיבוק של אמא ואבא ולהצטרף למעגל משפחות האומנה שעושות מלאכת קודש.

חשוב לציין שמשפחות אומנה זוכות לסיוע כספי ממשרד הרווחה, על מנת שהאומנה לא תהפוך לנטל כלכלי על המשפחה. בנוסף, צוות מקצועי של עמותת 'אור שלום' מסייע ומלווה בכל בעיה וקושי.

מספר הטלפון של 'אור שלום', למשפחות שמעוניינות לשמש משפחות אומנה לאפרת, ולקבלת פרטים נוספים: 02-9936925

מהי משפחת אומנה?

משפחת אומנה היא משפחה לכל דבר ועניין, המחליטה לצרף אליה ילד נוסף, אולם, בשונה מאימוץ, הילד ומשפחתו החדשה שומרים על קשר עם הוריו הביולוגיים של הילד. משפחת האומנה מהווה למעשה הורות משלימה להורים הביולוגיים.

משפחות האומנה מקבלות סיוע כלכלי ומקצועי של משרד הרווחה וליווי של עובדות סוציאליות, פסיכולוגים ומדריכים חברתיים העוזרים להם להתמודד עם האתגרים של המציאות החדשה. מדובר במשפחות באמת מיוחדות, אשר מבטאות את מושג הנתינה ברבדים העמוקים ביותר שלו.

משרד הרווחה משקיע בין 80-90 מיליון שקלים בשנה לסיוע ותמיכה במשפחות האומנה. המשרד מעניק לילדים שננטשו על ידי הוריהם מסגרת חלופית של בית כגון קרובי משפחה, אומנה, פנימיות וכו'. בנוסף, משרד הרווחה מלווה את הילד, נותן מענה לצרכים השונים של הילד ובמידת הצורך. סיוע המשרד מתבטא במתן עזרה בלימודים, תמיכה נפשית וסיוע פרטני לכל ילד בהתאם לצרכיו האישיים. התמיכה והליווי של המשרד ממשיכים גם לאחר שמלאו לילד 18 שנים.

ארגון 'אור ושלום', הוא ארגון ללא מטרות רווח, המטפל מזה 30 שנים בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מבתיהם על-ידי רשויות הרווחה מסיבות שונות. הארגון שם לו למטרה להעניק לילדים אלו את כל מה שנמנע מהם - הגנה, נזור לגוף ומרפא לנפש, בית חם, משפחה עוטפת וכל מה שילד זקוק לו לצורך התפתחות תקינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר