כך הפכה אביגיל לורנצי למעצבת אופנה לחרדיות בגיל 20

"לקחתי חוט ומחט ופשוט תפרתי, חברות פרגנו והחלטתי להשיק קולקציה ראשונה". כך הפכה אביגיל לורנצי, צעירה בת 20 ממשפחה חרדית למעצבת אופנה (הכתבה מיועדת לנשים)

בר רבינוביץ | כיכר השבת |
מה הופך צעירה בת 20 למעצבת אופנה? (שאטרסטוק)

קוראים לה אביגיל לורנצי, רווקה בת 20 ממשפחה חרדית בת 8 נפשות. ההיכרות הראשונה שלי איתה כללה מחטים ודם, אביגיל ואני עשינו יחד קורס חובשים. אולי זאת גם הסיבה שהופתעתי כל כך כשראיתי בעמוד הפייסבוק שלה עיצובים ומכירות.

צריך הרבה אומץ בכדי להכנס לשוק הצפוף הזה, הרבה יצירתיות, אותנטיות, ואם להיות כנים גם הרבה כסף. לא לכל אחת יש את האפשרות לשבת בבית במשך תקופה לעצב, לתפור ולקוות שמישהו בסופו של דבר יבוא לקנות.

בכל אופן, היא תפסה לי את העין. התקשרתי אליה. היא הייתה בטירוף מכירות ואני בטירוף אזעקות. סמנטיקה.

"לקחתי חוט ומחט ופשוט תפרתי" (צילום: שאטרסטוק)

אז איך בת 20 מתחילה בכלל להיות מעצבת אופנה? מאיפה התקציב? הרעיון?

"מעולם לא חלמתי להיות מעצבת אופנה, אבל תמיד עסקתי ונמשכתי לתחום האמנות והציור בעיקר. לפני קצת יותר משנה התחלתי לתפור. לקחתי חוט ומחט ופשוט תפרתי. אחר כך קניתי מכונת תפירה. כל יום תפרתי בגד אחד ולבשתי אותו באותו יום".

"קיבלתי המון תגובות מפרגנות מהמשפחה והחברות, הן ביקשו שאני אתפור להן. האמת שבכלל לא רציתי, התכנון היה לעשות את זה לעצמי. אחרי כמה לקוחות החלטתי שאני מוציא קולקציה ניסיונית, ובגלל התגובות הטובות עליה עשיתי את קוקלציית אביב במיוחד לפסח".

"בענייין התקציב" מספרת אביגיל, "חסכתי מכל לקוחה שלי עוד קצת ועוד קצת עד שהגעתי לסכום מכובד".

מה הסגנון שלך בעיצוב הקולקציה?

"קז'ואל עם טוויסט אירופאי, אופנה מתונה וצנועה. קהל היעד הוא בעצם המגזר הדתי והחרדי, אבל ישנן גם לקוחות חילוניות, כי ממזמן אופנה צנועה לא נחשבת מילה גסה".

מה הסגנון האישי? איפה את קונה את הבגדים שלך?

"אני קונה בכל מקום, מקניון ועד כיכר המדינה. חשוב לי לקנות בגדים שאני אוכל לשלב אותם עם בגדים אחרים. אני משלבת גם חורף וקיץ. העיקר שיהיה צנוע עדכני ונוח".

(מתוך קולקציות אביב של אביגיל לורנצי)

האם יש תחרות בשוק הדתי ואיך מתמודדים?

"בתחום האופנה יש תחרות קשה, לא משנה באיזה מגזר. הכי חשוב לי להגשים את עצמי, לעשות מה שאני אוהבת, שתהיה לי אמירה וחותמת".

האם יש אצלך בגדים גם לנשים במידות גדולות?

"הכי חשוב לי שהבגד יראה טוב על הלקוחה, אם אני יודעת שאני מעצבת שמלה שלא תהיה מחמיאה לבחורה במידות גדולות אני לא אעשה את זה. וכן, יש כמה דגמים במידות גדולות".

איך ההורים קיבלו את התפקיד החדש שלך? לא רצו מקצוע "אמיתי"?

"יש לנו מוטו בבית - כל אחד צריך וחייב להגשים את עצמו בצורה שלו ובדרך שלו. הכי חשוב להם שאני אעשה את מה שיגרום לי להיות מאושרת, אז כן הם מאד תומכים".

איך מסתדרת אופנה צנועה עם דוגמניות? בכל זאת, יש גבולות

"להפך, זה תמיד מאתגר אותי לקחת דגם לא לגמרי צנוע ולהפוך אותו לעדכני וצנוע. אני עובדת עם תופרת חרדית שלעולם לא מוציאה דגם לא צנוע".

"רוב הלקוחות שלי הן חרדיות מבני ברק, וגם הקולקציות מתאימות יותר למגזר החרדי. אני מוציאה קולקציות לפי החגים. קולקציית אביב לפסח, קולקציית חורף לחנוכה וקולקציית קיץ שיוצאת בזמן הקרוב לראש השנה".

"חוץ מהקולקציות אני מקבלת הרבה בקשות לתפירת שמלות ערב לחתונות ואירועים משפחתיים".

"פשוט תתפרו, זה לא פשוט אבל מי שרוצה תצליח" (צילום: שאטרסטוק)

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים מהיום?

"אני מקווה שיכירו את המותג שלי, "אבי לורנצי", שהמותג יפרוש כנפיים ויעוף הלאה".

מה היית ממליצה למי שרוצה להיות מעצבת אופנה?

"לקנות חוט ומחט ולהתחיל לתפור. זה לא פשוט בהתחלה אבל מי שבאמת רוצה לעשות את זה תצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר