השר אלי ישי הכניס את בנו לתלמוד-תורה ספרדי

לראשונה, יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי הכניס את בנו לתלמוד-תורה ספרדי בירושלים, כך נודע ל'כיכר השבת'. עד היום, ילדיו של השר ישי למדו במוסדות אשכנזים בשכונת הר-נוף בעיר, מקום מגוריו. הסיבה הרישמית: מדובר במוסדות הכי קרובים לבית. ומה פסק מרן הרב עובדיה יוסף?

מנחם כץ | כיכר השבת |
אלי ישי במוסד חרדי (צילום ארכיון: פלאש 90)

לראשונה, יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי הכניס את בנו לתלמוד-תורה ספרדי בירושלים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

עד היום, ילדיו של השר ישי למדו במוסדות אשכנזים בשכונת הר-נוף בעיר, מקום מגוריו. הסיבה הרישמית: מדובר במוסדות הכי קרובים לבית.

השנה, החליט השר ישי להכניס את בנו בן העשר - שלמד עד כה בחיידר אשכנזי בהר-נוף, לחיידר ספרדי בעיר, מה שדורש נסיעה יומית ולא הליכה רגלית.

אחד ממקורביו הסביר כי מדובר בצעד ראשוני. "ילדיו הגדולים כבר אחראים לעצמם, אבל את ילדיו הקטנים הוא בהחלט יישלח למוסדות ספרדים", הוא אומר.

בראיון שהעניק בעבר, נשאל השר ישי מדוע הוא לא שולח את ילדיו למוסדות ספרדים. הנה תשובתו: "הם לומדים שם כי זה קרוב לבית. זה בית ספר שממוקם עשרה מטרים הליכה רגלית מהבית, במקום הסעות. אז במה לבחור?"

הרב עובדיה קורא לשלוח למוסדות ספרדים

בשיעור השבועי שמסר לפני כשנתיים, קרא מרן הרב עובדיה יוסף לשלוח את הילדים למוסדות הספרדיים: "רבותיי, אני חוזר ואומר. כל אדם שהוא ספרדי - חייב להביא את בניו לישיבות ספרדיות. את בנותיו, לרשת החינוך שלנו".

עוד אמר הרב עובדיה: "דרכה של תורה, חייב כל אחד לומר - אני חייב לשים את בני אצל ספרדים. למרות שבנו בעל כשרונות, קופצים עליו אשכנזים. ישים בנו אצל ספרדים.

"אנחנו מלמדים אותם טעמי המקרא, שיהיו חזנים טובים. בחינוך עצמאי יש טעמי המקרא שלנו? הבנים שלהם, מסכנים, לא יודעים טעמים שלנו.

"אלה שהתחנכו אצל החינוך העצמאי, לא יודעים טעמי המקרא. קוראים כמו אחד שקורא ספר, ככה. אנחנו נופלים מהם? לא נופלים מהם, ברוך ה'. גם התורה שלנו לא פחות מהתורה שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר