הרב שלמה אבינר מגלה: שהיתי באיראן בשליחות "המוסד"

הרב שלמה אבינר, מגלה כי בצעירותו גוייס ל'מוסד' ונשלח מספר פעמים לאיראן. "עמדתי בתור וראיתי כיצד האיראנים בודקים במזוודות ומתשאלים ופחדתי פחד מוות, ידעתי שאם יגלו אותי אני גמור" וגם: איך תקשר הרב אבינר עם מפעיליו בישראל? (חדשות, מעניין)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב שלמה אבינר, לא רק רב, גם שליח של 'המוסד' (צילום: פלאש 90)

הרב שלמה אבינר, אחד ממנהיגי הציונות הדתית, חושף את עברו כסוכן מוסד על אדמת איראן.

בראיון מיוחד אותו קיים עם נטעאל בנדל באתר 'כיפה', הוא מספר על גיוסו בגיל 23 לאחר השירות הצבאי בחיל האוויר הצרפתי.

לאחר לימודיו במרכז לחקר גרעיני בצרפת, עלה הרב אבינר לישראל ועבר ללמוד בישיבת מרכז הרב בראשות הרב צבי יהודה קוק. לאחר שנה של לימודים קיבל הרב אבינר זימון לפגישה במהלכה התברר לו שמדובר באנשי המוסד שהוכיחו בקיאות בפרטים שונים בחייו, "התחלנו לשוחח והם פשוט ידעו עלי הכל, כל פרט" סיפר הרב אבינר.

באותה פגישה, התבקש הרב אבינר להצטרף למשלחת של חוקרי גרעין שיצאו לאיראן, הרב אבינר סירב: "לא בגלל שאצטרך לחלל שבת, כי לצרכי ביטחון זה וודאי מותר, אלא כי באמת העדפתי להמשיך ללמוד תורה".

לאחר 12 שנה, כשאיראן אחרי המהפכה האיסלאמית, כשהרב אבינר כבר נשוי, הוא מקבל טלפון, ומגיע לפגישה עם אותו גורם איתו נפגש שנים קודם לכן, הפעם, הרב אבינר מאשר את הבקשה, ונוסע לאיראן.

"עברתי הכשרה של שלושה ימים לקראת שליחות שבוע באיראן, הם בחנו אותי כיצד אני מגיב לתרחישים שעלולים לקרות. הם הציעו פתרונות ואני הייתי צריך להיות מספיק ערני כדי לשלול אותם מחשש שאתפס. עד היום אני לא לגמרי בטוח אם היו אלה באמת מבחנים או הצעות קונקרטיות לפעולה שנשללו בו במקום".

על רגעי הדרמה בבדיקת הדרכונים הוא מספר ל'כיפה': "עמדתי בתור וראיתי כיצד האיראנים בודקים במזוודות ומתשאלים ופחדתי פחד מוות, ידעתי שאם יגלו אותי אני גמור. כשהגיע תורי הם ראו אדם קטן ומסכן וכשאמרתי שבסך הכל אני רוצה לדאוג ליהודים למצות הם העבירו אותי בלי יותר מדי שאלות".

"אחרי זה גם גיליתי שלאיראנים יש כבוד מיוחד לצרפתים מכיוון שבמובן מסוים משם חומייני ארגן את המהפכה" סיםר הרב אבינר שנסע במסווה של רב צרפתי המעוניין לסייע ליהודי איראן לקראת הפסח.

הרב אבינר, חשש שהאיראנים יגלו את זהותו האמיתית (צילום: פלאש 90)

"היינו צריכים לתקשר בדרך יצירתית. לדודה שלי, גיטל, היה עסק בינלאומי של נברשות בצרפת והיא ייצאה אותם להרבה מאוד מדינות בעולם וביניהם גם לאיראן. באמצעות טלפונים ציבוריים הייתי מתקשר אליה באצטלה של לקוח ובמילות קוד מיוחדות הייתי מעביר לה את המידע ולא שוכח למסור דרישת שלום לאשתי. כל כך פחדתי עד שלא הייתי נרדם בלילות. גיטל הייתה מעדכנת את המוסד הישראלי ולא שוכחת גם את אשתי".

לאחר שחזר לישראל, גויס הרב אבינר שוב לשירות, וטס שוב לצרפת ומשם לאיראן. "כשנכנסתי למטוס נגלה לעיני מחזה מוזר. בתוך מטוס ענק ישובים כחמישה עשר אנשים בלבד ואף אחד מהם אינו איראני. היה רוסי, סיני בריטי ועוד. חששתי שמשהו אינו כשורה ויצרתי קשור במהירות אחד ממפעלי במוסד. הם אמרו לי שהכל בסדר: 'מי נראה לך משוגע לנסוע לאזור לחימה? הם כולם שם כמוך, הכל בשליטה".

לאורך הראיון, הרב אבינר כמובן לא פרט את מעשיו המדויקים באיראן, הוא עצמו סבור שמדובר ב"שליחויות מזעריות": "זה אמנם סיפור מיוחד אבל אני לא מרגל מקצועי ולא עשיתי נפלאות, אלו היו שליחויות מזעריות שכנראה היה להן חשיבות, אני לא עושה מזה מעניין גדול, בסך הכל רציתי לעשות טוב ולהועיל למדינה ולעם ישראל".

הראיון המיוחד מתפרסם באתר הדתי 'כיפה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות