שכחתם לכוון שעון שבת? הכירו את השעון שמכוון אוטומטית

'שעון שבת חכם' שמציגים במכון צומ"ת ינסה לפתור סופית את מצוקת השעוני שבת והשכחה לכוון אותם קודם לשבת. השעון החדש שפותח מכוון ל-30 השנים הקרובות הרב ישראל רוזן: "'השעון החכם' הוא דוגמא קטנה לאוטומטיזציה המקילה על החיים ההלכתיים בכל מוסד ציבורי, וגם בבית הפרטי" (חדשות, מעניין)

יוסף פאר | כיכר השבת |
מכירים את השעון הזה? לא עוד (צילום: מתוך וויקיפדיה)

לא נעים לגלות באמצע השבת ששכחתם לכוון את שעון השבת, ב'מכון צומת' פיתחו במיוחד בשבילכם שעון שבת מיוחד, שאין צורך לכוונו מידי יום שישי.

את השעון היחודי, שזוכה לתצוגת LCD, לא תצטרכו לכוון מידי ערב שבת, הוא מכוון מאליו לשלושים השנים הקרובות, והוא גם מתממשק עם המעבר לשעון קיץ או חורף.

במהלך פיתוחו של השעון המיוחד, הושתל בתוכו שבב מיוחד המכיל מידע עצום על זמני ההלכה השוניםף שקיעה, צאת הכוכבים, כניסת ויציאת השבת, וגורם לכך שלא תצטרכו מידי ערב שבת, להתרוצץ בין המקווה לבישולים, ולכוון את הזיזים העדינים של השעון המוכר לנו מהעבר.

בנוסף, תוכלו לשנות בהתאם לרצונכם, את זמני ההפעלה והכיבוי של השעון.

במכון צומת אומרים: "'שעון השבת החכם' פותח בשתי מהדורות עבור מוסדות ועבור בתים פרטיים. המהדורה המוסדית מתאימה לבתי חולים, בתי מלון, בתי אבות, גופי ביטחון, מוסדות חינוך וכדומה ומייעלת את עבודתו של המשגיח במוסד. עד כה הוא נדרש להתרוצץ סמוך לכניסת השבת ולהפעיל מספר רב של שעוני שבת. כל ההתרוצצות הזו נחסכת ע"י 'השעון החכם'".

לעומת זאת, "המהדורה הביתית, הדומה מאד בגימור החיצוני לשעון שבת דיגטלי רגיל, מסוגלת לבצע אותן פעולות הנדרשות בבית פרטי".

ראש מכון צומת, המהנדס הרב ישראל רוזן אומר: "ההתקדמות הדיגיטאלית מביאה עימה שיפור ושכלול של המערכות ההלכ-טכניות. 'השעון החכם' הוא דוגמא קטנה לאוטומטיזציה המקילה על החיים ההלכתיים בכל מוסד ציבורי, וגם בבית הפרטי. באמצעותו ניתן להקל על העושים במלאכת ההכנות לשמירת שבת קדשנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר