הבדיחות והרגעים הקטנים של הטקס: ברכה, פולארד וז'קט שהוסר

ביקור נשיא ארה"ב ברק אובמה החל בטקס ממלכתי בנתב"ג. "כיכר השבת" עם הרגעים הקטנים של הטקס: הברכה של הרב עמאר, הספר של הרב מצגר, המרגל פולארד, הקמת הממשלה, הטיפים של מישל אובמה, מדוע היא נעדרה מהבחיקור והז'קט שהוסר בשל החום הכבד (מעניין)

חיים שקדי | כיכר השבת |
ללא ז'קט. אובמה ונתניהו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

הרגעים הקטנים: ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות-הברית ברק אובמה בישראל, החל בצהריים (רביעי) בטקס ממלכתי בנמל התעופה בן גוריון, בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה וסגל א' של מדינת ישראל.

"טוב לראות אתכם, נהדר להיות פה", אלו היו מילותיו הראשונות של הנשיא אובמה, בעת שלחץ את ידיהם של הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו.

אובמה, הוסיף בחיוך ואמר לנתניהו - "טוב להיות רחוק קצת מהקונגרס", כשהוא מרמז על הצרות הפוליטיות שלו, אותם השאיר מאחור למשך שלושה ימים.

לאחר שסקר את משמר הכבוד, עבר אובמה ללחוץ את ידי 50 אנשי סגל א' של מדינת ישראל, בהם הרבנים הראשיים לישראל ושרי הממשלה החדשה.

תחילה לחץ אובמה את ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ואמר לו כי הוא יודע שישב זמן רב בכלא כאסיר ציון.

הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר, לחץ את ידו של הנשיא אובמה, ובירך "ברוך שחלק מכבודו לבשר ודם". הרב הראשי יונה מצגר, העניק לנשיא אובמה ספר.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר לאובמה בעת שזה לחץ את ידו: "אנא שחרר את פולארד". הנשיא שמע את הדברים אך התעלם ולא הגיב. גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, ביקשה מהנשיא אובמה "אני מבקשת ממך לא לשכוח את אחינו יונתן פולארד".

בעת שלחץ את ידי השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר לו הנשיא אובמה: "יש לך עבודה חשובה מאוד".

השיחה הארוכה על השטיח האדום, הייתה בין אובמה לשר האוצר החדש יאיר לפיד. השניים שוחחו במשך יותר מחצי דקה, כאשר אובמה אומר ללפיד: "נעים לראותך, ברכותיי, אני בטוח שתהיה לנו הזדמנות לעבוד יחד לא מעט". לפיד השיב: "תודה, אני מקווה".

נתניהו התערב ואמר: "אנחנו אומרים: ברכותיי ותנחומיי". אובמה הוסיף ואמר: "נכון, בגלל שהייתה לך עבודה טובה יותר לפני שנכנסת לפוליטיקה". לפיד: "נכון, הייתה לי עבודה טובה יותר לפני שנכנסתי לפוליטיקה. נו טוב, כולם עושים בחיים שלהם מה שהם רוצים". לסיום, הוסיף אובמה: "אשתי תמיד אומרת: תיזהר ממה שאתה מייחל, אתה עלול לקבל זאת".

כאשר לחץ את ידי השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הזכיר לו הנשיא אובמה, כי נפגשו בעת שאובמה ביקר בישראל כנסטור, והוסיף בחיוך: "לש יש יותר שיער אפור, אתה נראה אותו דבר".

לאחר-מכן, לחץ אובמה את ידו של גיל שפר, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, ואמר לו: שמעתי שעבדת קשה לאחרונה. לא קל להקים ממשלה.

ומדוע אובמה הגיע ללא רעייתו? בסיום הטקס, התייחס לכך אובמה ואמר כי "בכל פעם שהיא מתלווה אליי לביקורים בחו"ל גודל הפמליה מביך אותה".

מי שנעדר מהטקס הממלכתי, היה נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, זאת למרות שהוזמן לטקס. בהנהלת בתי המשפט אמרו כי ההיעדרות נבעה בשל דיונים שנקבעו מראש.

לאחר הטקס, סקר אובמה עם ראש הממשלה ובכירי מערכת הביטחון את מערכות ההגנה האוויריות של ישראל. בעת שצעד אל הסוללה, המלווים הורו לאובמה ללכת לפי הקווים האדומים שסומנו, כדי שיוכל להיטיב את ראיתו לעבר סוללת כיפת ברזל. אובמה, התלוצץ, הצביע על נתניהו ואמר: "הוא תמיד מדבר על קווים אדומים".

בסיום הסקירה, צעד רגלית לעבר המסוק. כשהבין כמה חם פה, החליט אובמה להיפטר מהז'קט, הוריד אותו מעליו וצעד כשלגופו חולצה לבנה ועניבה כחולה, והז'קט תלוי על הגב.

לאות מחווה או מחוסר ברירה, שיתף נתניהו פעולה עם אובמה, והוריד גם הוא את הז'קט, כשהוא משתדל לסדר במהירות את החולצה והחגורה שהוסתרו תחת החליפה.

על הביקור ההיסטורי, העיבה תקלה מביכה, כאשר הבוקר הלימוזינה הנשיאותית שהובאה במיוחד, הושבתה בעקבות תקלה. האמריקאים מיהרו להביא לימוזינה חלופית מירדן, ולאחר בדיקה התברר כי בלימוזינה מילאו סולר במקום בנזין, מה שגרם לתקלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר