חברי הכנסת דרעי וזנדברג מציעים: מנה טבעונית במקומות העבודה

שיתוף הפעולה מיוחד בין ח"כי מר"צ והחרדים - נמשך: ח"כ תמר זנדברג (מר"צ) ויו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, יזמו הצעת חוק, לפיה מקומות עבודה יחוייבו להציע לעובדים גם ארוחה טבעונית. על פי הצעת החוק, היא נועדה "להבטיח את חופש המצפון של צמחונים מטעמי מוסר ואת חופש הבחירה" (חדשות, פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
טבעוני, בקרוב במקום העבודה שלכם? (צילום: פלאש 90)

שוב שיתוף פעולה מעניין בין מר"צ והמפלגות החרדיות: הפעם, מדובר בשיתוף פעולה בין יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי וח"כ תמר זנדברג ממר"צ, וזאת לאור הצעת חוק הקוראת למקומות עבודה המציעות אוכל עבור העובדים, לכלול בתפריט גם מנה טבעונית.

מדובר בהצעת חוק, שנועדה לסייע עבור עובדים שעקב רגישותם הפסיקו לאכול בשר והפכו לטבעוניים (תופעה נפוצה בשנים האחרונות). על פי הצעת החוק, מלבד המנות הבשריות אותן יציעו לעובדים, יחוייבו מקומות העבודה להציע גם מנות שאינן מכילות מוצרים מן החי כגון ביצים, בשר, דגים וחלב.

קראו גם: טבעונות וצמחונות במגזר החרדי, עד כמה זה נפוץ?

בנוסף, המנה שעל פי החוק יתבקשו מקומות העבודה להציע לעובדים, תהיה אמורה להכיל ערך תזונתי לזו שמכילה המנה הרגילה המורכבת ממוצרים מהחי. בנוסף, על העוברים על החוק, מבקשת הצעת החוק להטיל עונש של שנת מאסר או לחילופין קנס כספי.

לפי ההסבר להצעה, היא נועדה בכדי "להבטיח את חופש המצפון של צמחונים מטעמי מוסר ואת חופש הבחירה של מי שמעוניינים להגדיל את הנתח של מזונות מהצומח בתזונתם היומיומית".

עוד נכתב בהצעת החוק, כי: "למרות העדפות המזון של רבים מהצרכנים וההמלצות להגדיל את צריכת המזון מהצומח, המזון המסופק במוסדות ציבור ובמקומות עבודה לא מותיר לעתים לעובדים ולמי שזקוקים לשירותיהם ברירה אלא לאכול מזונות מהחי, או לאכול מזון לא בריא, או לוותר על הארוחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר