"המים חיים לעולם"

היישירו מבט אל התאריך שבלוח ותגלו את הידוע לכולנו אנחנו בעיצומו של חודש כסלו. חורף אליבא דכל הדעות. אך לצערנו גם אם יש נשיאים ורוח, הרי שגשם אין. התפללו (מאמר)

מנחם מן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תגידו, כמה לוחות שנה יש לכם בבית? כן, אתם יכולים לכלול בספירה את כל הסוגים, ורשאים למנות לכדי סיכום סופי גם את לוחות השנה השבועיים וגם את אלו החודשיים ובוודאי גם את לוח השנה היומי כמו זה של ישיבת פורת יוסף, הלוח שבו אתה חש ברמ"ח ושס"ה את הפסוק "חיים כולכם היום". ספרו גם את הלוחות המגנטיים, אלו שהצמדתם לדלת המקרר או לפלדלת והם ניתנו לכם כשי על ידי אגודות למיניהן או בתור יחסי ציבור ופרסומת לבעלי עסקים אלו ואחרים.

אם הגעתם לגיל, תוכלו להכניס למניין הסופי גם לוחות שנה המעוטרים בתמונות נכדיכם המתוקים שמחייכים אליכם חיוך של רבע מיליון דולר (כל שן נוספת, עוד עשר אלף..) הגעתם לפחות למנין לוחות שנה? מצוין! גם אני... טוב אני יודע שעדיין לא דיברנו על הלוח הווירטואלי, זה שנמצא לנו בנייד תחת הכותרת ארגונית ומורה לנו את משבצת התאריך היומי ועוד אי אלו אלפי תורים דחופים לרופא שיניים או סתם לשיננית שנקבעה כמעט באונס על ידי נציג קופת החולים.

כעת, היישירו מבט אל התאריך שבלוח ותגלו את הידוע לכולנו אנחנו בעיצומו של חודש כסלו. חורף אליבא דכל הדעות ודכל הגילאים. הגננות בכל הארץ כבר לימדו את הטף על מאפייני הסתיו: נחליאלי ארוך זנב ושחור סינר, חילזון בעל מחושים, סתוונית, חצב ושלל עלי שלכת. הקטנים יצרו צבעו והדביקו שלל יצירות של טרום חורף והוריהם המסורים דאגו לתלותן לראווה בדרך כבוד על דלתות המקרר, כן, ליד לוחות השנה..

המלמדים של כל דרדקי המדינה כבר שיננו באזניהם את הלכות משיב הרוח ומוריד הגשם ואף את דיני ברך עלינו ותן טל ומטר לברכה. המורות של כל בנות החמד אילפו אותן בינה אודות עננים לסוגיהם. והמגוונות שביניהן, הוציאו את חניכותיהן לחצר בית הספר והורו להן להרים עיניים למעלה ולהחליט אם כעת משייטים מעל ראשן ענני כבשה, נוצה או שמא השמים חפים מכל רבב. משווקי קולקציה חורפית ומעצבי חלונות הראוה כבר מצויים בסוד צבעי הטרנד הבא והם מעטרים בהם את מלוא כל העין. שלל חולצות מבדים חורפיים, מעילים, צעיפים וכפפות מוצעים למכירה. וחברות לאיטום גגות וזיפותם מציעים את שירותם לכל דורש. ראשי ועד הבית דאגו למלא סולר להסקה המרכזית של הבניין (ומשום כך עשרות בני אדם נכנסו בבהלה שוב ושוב למטבח הבית לוודא כי ברז הגז סגור כדבעי.. אוי, הריח הריח.) ועקרות הבית מילאו את המזווה במיני קטניות להכנת מרק חורפי חם ומזין.

ואחרונים חביבים ילדינו הקטנים שליבם יוצא כבר לדשדש במגפיים החדשים בתוך שלוליות מים בעוד ידיהם הקטנות נתונות בידית של מטריה מבריקה בהדפסי בעלי חיים ידידותיים.

כולם מאורגנים, כולם עומדים הכן, כולם מצפים ונושאים עיניים לשמים. כמו אלישע נערו של אליהו הם מביטים בריכוז שמא יזכו לשזוף עב קטן ככף יד, עב מוריד גשם.

אך לצערנו גם אם יש נשיאים ורוח, הרי שגשם אין. מן הסתם גם בבתים שלכם הוקראו 'דפי קשר' שתוכנם המים ושימושם: לשטיפה, לניקיון להשקיה לשתייה ולריענון. ואולי אתם שייכים לבעלי הגיל הבוגר יותר שלא בוחן קטנטנים על תוכן דפי הגן אבל יודע בעצמו שהעולם זקוק לגשם ואין שום דרך לייצר אותו בבית חרושת או לגדל אותו בתנאי מעבדה ופשוט צריך לבקש מהמלך את המפתחות שנתונות אך ורק בידיו ולא בידי שליח.

זהו הגענו לנקודה הפנימית נגענו בלוז העניין: אין שום דרך שנוזל הזהב הזה ידפוק על הגגות וירקוד על ראשינו בלי שנבקש עליו, אין שום אפשרות שהמים הצלולים האלה, המחיים, המרווים ימלאו את אגמינו ושדותינו בלי שנתפלל בכוונה מעמקא דליבא על גשמי רצון ברכה ונדבה. כמו בגשם הבראשיתי הראשון שירד לפני 5774 שנים רק אחרי שנברא אדם הראשון וידע להכיר בטובתם של גשמים ולהתפלל עליהם. כמו בגשמי כל הדורות שירדו בנדבה ובאהבה רק לאחר שביקשו אותם מלב נשבר ונכנע ובידיעה ברורה שרק הש"ית הוא האדון בעל המפתחות של שערי טל ומטר לברכה.

גם לכוס הקפה שמתלווה לקריאת הטור הזה אנו זקוקים למי גשמים. צאו והתפללו. כי הגשם טוב ולא רק לשטיפת כלי הרכב בחינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר