עתירה: להכיר בשימפנזים כבני אדם

ארגון למען זכויות בעלי חיים בניו יורק, עתר לבית המשפט וביקש להכיר ב"אנושיותם" של השימפנזים, וכן להורות על שחרורם מחזקתם של בני אדם בעילה של 'מעצר לא חוקי' (מעניין)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אחרי תורת האבולוציה, גם זה מגיע: עתירה לבית המשפט בבקשה להכיר בשימפנזים כבני אדם חוקיים.

הכירו את טומי: שימפנזה בוגר המוחזק בבדידות בצריף קר בעיר גלוברסוויל, מרחק 56 קילומטרים מהעיר אלבני בניו יורק, ורק הטלוויזיה מארחת לו לחברה.

כמו טומי יש גם את קיקו, השימפנזה ממפלי הניאגרה, והרקולס וליאו השימפנזים ממכון מחקר באוניברסיטת סטוני ברוק בלונג איילנד.

היום (ד') הגיש ארגון למען זכויות בעלי החיים עתירה לבית המשפט בניו יורק המבקשת להכיר בארבעת השימפנזים כבני אדם חוקיים ולשחרר אותם לשמורת טבע. לטענתם, קיימות הוכחות מדעיות לכך שלקופי-אדם יש יכולות רגשיות וקוגניטיביות, ממש כמו לבני אדם, ולכן היחס אליהם צריך להיות בהתאם.

זו כבר העתירה השנייה במספר של הארגון Nonhuman Rights Project, המבקש מבית המשפט להכיר ב"אנושיותם" של השימפנזים ולהורות על שחרורם מחזקתם של בני אדם בעילה של "מעצר לא חוקי".

מייסד הארגון, עורך הדין סטיבן ווייז אומר כי השימפנזים הם "יצורים אוטונומיים". כלומר, ייצורים בעלי מודעות עצמית המסוגלים להחליט בעצמם כיצד לחיות את חייהם", כהגדרתו.

לווייז ברור כי השופטים לא יאשרו את הבקשה החריגה, אך הוא מבטיח כי מדובר בפעם הראשונה מתוך תביעות רבות שידונו במעמד החוקי של בעלי חיים כדוגמת השימפנזים.

לפי הארגון, היכולות הקוגניטיביות המיוחסות לשימפנזים הן מודעות למה שקרה בעבר, יכולת לקבל החלטות והצגה של מגוון רגשות המזכירים רגשות אנושיים, כמו אמפתיה למשל. בעתיד, מתכננים בארגון להוביל תביעות הקשורות גם במעמדם של דולפינים, לווייתנים, גורילות ופילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר