הצעת חוק ברומניה: הדולפינים יקבלו זכויות של בני אנוש

רמוס צ'רנאה בן ה-39, חבר פרלמנט רומני, מנסה לקדם יוזמה שתכיר בדולפינים כ"בני אדם לא אנושיים" ותעניק להם זכויות השוות לשל בני אדם בשל האינטליגנציה שלהם (עולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
דולפינים (צילום: shutterstock)

הצעת חוק ברומניה: דולפינים יקבלו מעמד של "בני אדם לא אנושיים".

רמוס צ'רנאה בן ה-39 הוא חבר פרלמנט רומני נמרץ שמנסה לקדם בימים אלו יוזמה שתכיר ביונקים הימיים כ"בני אדם לא אנושיים" ותעניק להם זכויות השוות לשל בני אדם. הסיבה ליוזמה היא האינטליגנציה הגבוהה של הדולפינים ביחס לחיות אחרות, אישיותם ודפוסי ההתנהגות שלהם.

בשבוע הקרוב אמורה ההצעה לעלות לדיון בבית העליון של רומניה והמחוקקים יקבעו האם אכן הדולפינים ובני האדם יהיו שווים בפני החוק. במידה והצעת החוק תעבור, המשמעות היא שציידי דולפינים, ישפטו כאילו רצחו בן אדם ואנשים שישתמשו בהם לעריכת מופעי בידור, ייאסרו.

לדברי צ'רנאה, מטרת ההצעה היא להגן על הדולפינים החיים בים השחור ולהשמיע את קולה של רומניה בתנועה העולמית נגד הרג דולפינים בעולם.

את הצעתו של צ'רנאה מגבה מכתב תמיכה מבימאי עטור פרסים על סרטו שעוסק בציד דולפינים ביפן. עם זאת, צ'רנאה יתקשה להשיג קשת תומכים רחבה יותר להצעתו, מאחר ורומניה עומדת בפני שתי מערכות בחירות מכריעות בשנה הקרובה. הבחירות באירופה במאי הקרוב וההצבעה לקראת בחירת הנשיא ברומניה.

כך, הגנה על זכויותיהם של בעלי החיים יצטרכו להתמודד על תשומת הלב של בית המחוקקים לצד סוגיות בוערות הרבה יותר, כמו העלאת רמת החיים והשירותים הציבוריים במדינה השנייה הענייה ביותר באיחוד האירופי.

"כרגע, אין לי תמיכה" מודה צ'רנאה, "החוק הזה דורש לעשות צעד גדול מבחינה פסיכולוגית כדי להבין ולקבל את העובדה שישנם זנים נוספים שבדרך כזו או אחרת, זהים לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר