הרעיון הפשוט שיכול לחסוך לממשל מאות מליוני דולרים

נער צעיר מפנסילבניה טוען כי בידו רעיון פשוט מאוד שיכול לחסוך לממשל בארה"ב מאות מיליוני דולרים: החלפת הגופן כדי לחסוך בהוצאות דיו במסמכים מודפסים (מעניין,בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
הוגה הרעיון, בן 14 בלבד (מתוך CNN)

נער צעיר בן 14 טוען כי יש לו רעיון פשוט מאוד שיכול לחסוך לממשל בארה"ב מאות מיליוני דולרים: צמצום הכסף הרב שנשפך על דיו להדפסת מסמכים, באמצעות החלפת הגופן.

לדברי הנער, סוביר מירצ'נדאני בן ה-14 מפיטסבורג שבפנסילבניה, מוסדות הממשל בארה"ב יחסכו עד 370 מיליון דולר בכל שנה, אם ידפיסו את המסמכים בגופן אחר, השונה מהמקובל. לפני כשלוש שנים, ערך מירצ'נדאני עבודת חקר בנושא חיסכון כסף בבית הספר שלו. בין מסקנותיו המעניינות, מעבר מהגופן הנפוץ Times New Roman (טיימס ניו רומן) ל-Garamond (גרמונד), הדק יותר, תחסוך לבית הספר לא פחות מ-21,000 דולר בשנה.

את עבודת החקר ומסקנותיה, הציג מירצ'נדאני הצעיר ביריד מדעי, וזכה שם להצלחה גדולה שעודדה אותו להרחיב את המחקר לממשל האמריקני. לאחרונה, פרסם מירצ'נדאני את תוצאות המחקר המורחב, הטוענות כי החלפת הגופן במסמכים הרשמיים, צפויה לחסוך לממשל עצמו 136 מיליון דולרים, ולשאר הסוכנויות הפדרליות עוד כ-234 מיליון דולרים נוספים, ויחד - כ-370 מיליון דולר.

שנו את הפונט וחסכו מיליונים (מתוך ynet)

בראיון ל-CNN, הסביר הנער כי בגופן גרמנוד, לאותיות יש קווים דקים יותר, החוסכים, במצטבר, דיו רב וממילא מביאים לחיסכון כספי גדול.

עם זאת, לדברי מומחים בתחום, גופן Times New Roman עוצב כך שהמסמכים המודפסים יהיו ברורים וקריאים. ניסיון להדפיס עם גופן דק יותר, אולי חוסך בדיו, אך מקשה על קריאת המסמך, במיוחד עבור בעלי ראייה לקויה. בנוסף, אותיות מסוימות עלולות להימחק או לעלות באופן חלקי על הדף, בשל הדיו העדין. אמנם מדפסות מודרניות מסוגלות להתגבר על כך, אך עדיין המסמכים ייראו דהויים ויש סיכוי שיתיישנו מהר יותר.

הצעה דומה להחלפת גופן, הועלתה באוניברסיטת ויסקונסין, שם החליטו לעבור להדפסה בגופן Century Gothic. עם זאת, ההחלפה באוניברסיטה לא השיגה את מטרתה, מאחר שהאותיות הרחבות של הגופן, פורסות את הטקסט על פני יותר שורות וגורמות לתוספת בנייר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר