קיים סיכוי גבוה שאסטרואיד יפגע בכדור הארץ

התיאוריה המקובלת בעולם המדע היא שפגיעת אסטרואידים בכדור הארץ היא תרחיש נדיר, אך קבוצת חוקרים טוענת כי הסיכויים שיקרה כזה דבר גבוהים משחשבנו. מפחיד? (מעניין)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

קבוצת חוקרים עצמאית, הפועלת ללא מטרות רווח טוענת כי "הסיכוי שאסטרואיד יפגע בכדור הארץ גבוה יותר ממה שמדענים חשבו בעבר". בימים אלו בונה הקבוצה טלסקופ שיאתר אסטרואידים העושים את דרכם לעבר כדור הארץ.

הארגון לפיקוח על האמנה למניעת ניסויים גרעינים מדווח על 26 פיצוצי אסטרואידים באטמוספירת כדור הארץ מאז שנת 2000 עד לשנת 2013. אחת הפגיעות היותר בולטות, אירעה לפני כשנה בעיירה צ'לייבינסק, רוסיה. למעלה מאלף בני אדם נפצעו מעצמים שעפו באוויר וזכוכיות.

אד לו, אסטרונאוט לשעבר וכיום ראש קבוצת B612 הפועלת למניעת פגיעת אסטרואידים בכדור הארץ, אומר כי "יש קונספציה רווחת שפגיעותיו של אסטרואיד הן נדירות, זה לא נכון".

כדי להעלות את מודעות הציבור, פרסמה לאחרונה קבוצתו של לו סרטון המציג פגיעה של אסטרואיד בכדור הארץ והנזקים הנגרמים כתוצאה מכך. "לאסטרואיד קטן בגודל של 40 מטרים, פחות מחצי מגש פוטבול אמריקני, יש פוטנציאל להחריב עיר שלמה", אמר לו, "דמיין לעצמך בניין רב קומות שנע במהירות של 50 מאך". 50 יחידות "מאך" שוות ל-50 פעמים מהירות הקול, או לכ-61,250 קמ"ש.

סוכנות החלל נאס"א עוקבת אחר אסטרואידים גדולים יותר מקילומטר, כאשר התחזית לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ עומדת על פעם ב-100 שנים, אולם הראיות לכך אינן מוצקות.

אסטרואיד בגודל זה, דומה להר קטן ופגיעה כזו בכדור הארץ עשויה לגרום לנזק עצום.

הקבוצה B612 צפויה לשגר ב-2018 את הטלסקופ מאתר האסטרואידים ועלותו מוערכת ב-250 מיליון דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר