צפו: הצדדים היפים של צפון קוריאה

הממשל הצפון קוריאני, שבשגרה לא משקיע ביח"צ, הזמין יוצר וידאו בריטי שערך עבור המשטר החשוך סרטון שצובע את הבירה פיונגיאנג בצבעים שמחים. התוצאה? לא פחות ממדהימה. צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בירת צפון קוריאה (צילום: מתוך יוטיוב, שאטרסטוק)

הממשל הצפון קוראיני לא ממש משקיע בימים שבשגרה ביחסי ציבור לארצו, אך לאחרונה הזמין הממשל עורך וידאו בריטי בכדי שיצלם עבורו סרטון מיוחד על בירת המדינה פיונגיאנג.

הממשל החשוך הזמין את אמן הווידאו רוב ווית'וורת' שהכין סרטון תדמית לבירת המדינה בשם "היכנסו לפיונגיאנג".

הצלם מתמחה ביצירת סרטי תדמית עירונים שמשלבים איכות HD, טכנולוגיות צילום TIME LAPS , פילטרים, הילוך איטי ואנימציה. צוות הצליום צילם במשך ארבעה ימים כאשר אנשי הממשל נמצאים איתם בכל הזמן.

בשיחה עם אתר האפינגטון פוסט אמר ווית'וורת' אמר כי "קיבלתי אישור להיכנס למקומות שאליהם לא הגיע מעולם צוות זר". עם זאת, הצלם הדגיש כי נאסר עליו לצלם דברים הקשורים לצבא או להנהגה. לדבריו, "צוות של משרד התיירות הצפון קוריאני ליווה אותנו כל הזמן".

הצלם הסביר על השוני בין המדינה החשוכה למדינות המערב: "אין שם פרסומות, זה הופך אותך למודע מאוד דווקא לעודף הפרסום במערב. האוכלוסיה במדינה נראית לי שמרנית ומנומסת, למרות שברור לכל עין שיש שם מחסור במשאבים. האנשים מאוד מכובדים".

"אחד הרגעים המהנים ביותר בטיול היה הביקור בפארק להחלקה על גלגליות, זה היה ביום האחרון. זה הוכיח לי שחלק מהאתרים בצפון קוריאה מוכרים יותר ממה שאנו חושבים. היה משהו משחרר בנסיעה הזו על גלגליות בשמש של אחר הצהריים, עם ילדים מתחרים סביב. זה היה יכול להיות בכל מקום על פני כדור הארץ" סיפר הצלם.

כזכור, לפני כשלושה חודשים הצליח הצלם הסניגפורי, אראם פן, להיות חתום על הישג ממדרגה ראשונה: תיעוד של המדינה באישור השלטונות.

פן יצא לסיור בעיר הבירה פיונגיאנג כשהוא מצויד במצלמת Go Pro שהותקנה על גג אוטובוס. בתחילת הסרטון נראה פן יחד עם נציגי הממשל, שככל הנראה התוו את נתיב הנסיעה.

עם זאת, להערכת מומחים הסרטון אינו ערוך והוא אותנטי לחולטין. התיעוד נעשה בשעות הבוקר, כשהדבר הבולט ביותר הוא מיעוט התחבורה בעיר, שלפי הערכות מונה כ-4 מיליון תושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר