40 מיליון דולר גויסו בזכות דליי הקרח

גל הסרטונים של אתגר דליי הקרח להגברת המודעות למחלת ה-ALS הביאו עד כה לתרומות של 40 מיליון דולרים. בנתיים, לא מעט חברות עמלות לפיתוח תרופות (כלכלה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ביל גייטס עם אתגר הקרח (צילומסך: יוטיוב)

הרשתות החברתיות סוערות בימים האחרונים סביב "אתגר דליי הקרח" שמגביר את המודעות למחלת ה-ALS, שבו אנשים שופכים על עצמם דליים מלאי קרח, כאשר בנתיים יש כמה חברות העוסקות בפיתוח תרופות מסוגים שונים שאמורות לעזור לחולים במחלה זו.

בעקבות הסרטונים אותם הפיצו שלל סלבריטאים, הצליחו היוזמים להגיע לתרומה של יותר מ-40 מיליון דולר להתמודדות עם המחלה. לפי הדיווח ב"כלכליסט", אחת החברות שמפתחת תרופה בימים אלו, היא בריינסטורם, בבעלות איש העסקים החרדי, חיים ליבוביץ'.

"אנחנו בדרך לניסוי בשלושה מרכזים מובילים בעולם בהם החוקרים המובילים בעולם של ALS ותאי גזע", אמר ליבוביץ'. לדבריו, "פיתוחה של כל תרופה אורך בין חמש לעשר שנים, ואנחנו כבר עורכים כמה שנים את הניסוי. יש מסלול רישום מהיר שתלוי בהצלחת הניסוי בשלב 2, ועדיין קשה לדעת מתי בדיוק תגיע התרופה לשוק".

באשר לאתגר דליי הקרח, אמר ליבוביץ' כי האתגר מעלה בהחלט את המודעות למחלה: "המודעות לארגוני ALS בעולם עלתה, אך מה שהביא לנו את תשומת הלב הוא תוצאות הניסויים. אין ספק של־ALS יש תהודה בשבוע האחרון. כשהגענו למשקיעים בעבר היינו צריכים להסביר מה זה ALS, היום פחות".

המחלה הנדירה פוגעת בעצבים וביכולתו של המוח לשלוט על השרירים בגוף, די מהר הגוף מאבד שליטה ומגיע לידי שיתוק כמעט מוחלט וחוסר יכולת לתפקד.

במסגרת האתגר, המשתתף שופך על עצמו דלי מלא קרח ומים ונוקב בשמות של שלושה אנשים נוספים ומאתגר אותם לבצע את הפעולה המקפיאה תוך 24 שעות, או לתרום לעמותה למלחמה בניוון שרירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר