צפו: המסוק החדש של צבא ארה"ב?

יצרנית המסוקים האמריקנית "סיקורסקי" חשפה את מסוק הקרב העתידני שלה Sikorsky S 97 המתחרה בתכנית "Armed Aerial Scout" לבחירת מסוק הקרב הבא של צבא ארצות הברית. המסוק יהיה מהיר יותר, שקט יותר ובטוח יותר, וישמש גם כמסוק תקיפה וגם כמסוק סער להסעת חיילים (מעניין)

חיים אבני | כיכר השבת |
מסוק ה-Sikorsky S 97 (צילום: מתוך יוטיוב)

יצרנית המסוקים הוותיקה "סיקורסקי" יצרה בעבר, ומייצרת עד היום, לא מעט מסוקים מסוגים שונים, חלקם מסווגים ביותר, שעל פי השמועות גם משמשים את הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית במשימות חשאיות במיוחד.

כעת חושפת החברה סרטון ממסוק העתיד של החברה ה"Sikorsky S 97 RAIDER", שמתחרה במסגרת תכנית Armed Aerial Scout שתבחר את מסוק העתיד של הכוחות המזוינים של ארצות הברית.

המסוק העתידני של סיקורסקי משתמש בשני רוטורים (פרופלור), כשהאחד בנוי מעל לשני, וכל רוטור נע בכיוון המנוגד לחברו. כך ניתן לייתר את מייצב הזנב שנדרש במסוקים ישנים יותר. התצורה החדשה גם מגבירה את אמינות המסוקים, שנחשבים ככלי טייס מסוכן במיוחד, בגלל המורכבות הטכנית שלו. הטיסה גם חלקה הרבה יותר מהמצוי במסוקים, בזכות מייצבים מיוחדים ששילבה סיקורסקי במסוק.

ה-Sikorsky S 97 יכול להגיע למהירויות גבוהות יותר מהמסוקים של הדור הנוכחי, והוא יכול להגיע למהירויות טיסה של למעלה מ-400 קמ"ש. כל זאת בזכות רוטור ייחודי אשר נבנה בירכתי המסוק. התצורה החדשנית גם מורידה את החתימה הקולית של המסוק, והוא נחשב לשקט במיוחד.

המסוק החדש נבנה בהתאם לתפיסה החדשה בצבא ארה"ב, שהחליטה להתמקד במטוסים המסוגלים לבצע תקיפות, אך גם לשאת חיילים לשדה הקרב. כך הם יכולים גם לסייע לפלוגות שהמסוק מסיע לשדה הקרב. המסוק יכול לשאת עד שישה חיילים, מלבד שני הטייסים שלו, והוא מיועד להחליף את מסוקי הקרב מסדרת "אפאצ'י", כמו גם את מסוקי הסער "בלק הוק".

בסיקורסקי גם שמו דגש על שרידותו של המסוק במקרה התרסקות, וכיסאות הטייסים בנויים מחומרים מיוחדים הסופגים את עוצמת ההתרסקות. כמו כן מכלי הדלק של המסוק בנויים מחומרים עמידים במיוחד, אשר ימנעו פיצוץ במקרה התרסקות חלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר