הכירו: הישראלית שהצטרפה ללחימה בדאעש

ג'יל רוזנברג, אזרחית ישראלית ממוצא קנדי, שצטרפה לשירות הצבא הכורדי כדי להילחם בדאעש. הכורדים הם אחינו, אנשים טובים", הסבירה את התייצבותה ללחימה (מעניין, עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ג'יל רוזנברג (צילום: מתוך ynet)

המלחמה נגד ארגון הטרור הרצחני "המדינה האסלאמית - דאעש" נמשכת וגוררת אזרחים מרחבי העולם שמצטרפים ללחימה נגד הארגון.

כזו היא ג'יל רוזנברג, אזרחית ישראלית ממוצא קנדי, שהצטרפה לשירות הצבא הכורדי כדי להילחם בדאעש ובכך הפכה לאישה הזרה הראשונה שמצטרפת לשירות הצבא הכורדי.

רוזנברג, שסיפורה נחשף ברשת ב' של קול ישראל, הצטרפה אל שורות המחתרת הכורדית הלוחמת בדאעש בצפון סוריה ובימים האחרונים היא אף התקרבה למוקדי הלחימה.

רוזנברג, בת 31, ילידת קנדה, התגוררה בעיר תל אביב עד לפני כמה ימים - עת עזבה לטובת הלחימה העקובה מדם. היא הצטרפה אל שורות הארגון לאחר שיצרה קשר עם גורמים במחתרת הכורדית באמצעות האינטרנט.

את הדרך לשם היא עשתה דרך אירביל שבעיראק ומשם להרים שבגבול סוריה. בתחילת השבוע היא החלה בתהליך ההכשרה לקראת כניסה לאזור הלחימה המסוכן.

רוזנברג שירתה בשירות קרבי ביחידת חילוץ והצלה בצה"ל וחשה כי היא יכולה לתרום מניסיונה לכורדים. "הכורדים הם אחינו. הם אנשים טובים, הם אוהבים חיים, בדומה לנו, באמת", אמרה.

לפני כמה שבועות דווח כי רופא בדואי משבט אבו אלקיעאן שבנגב, שהתקבל לאחרונה לעבוד בבית החולים ברזילי באשקלון וב'סורוקה' בבאר שבע, עזב את ישראל, הצטרף לארגון דאעש ונהרג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר