הפתעה לשוטרים

"פתאום הציצה יד": ניסה להסתנן בתוך מזוודה. צפו

בשיטת הברחה שכזו עוד לא נתקלה משטרת הגבולות בשוויץ: אריתראים, מסתבר, לא חושקים לחדור לישראל דווקא. אחד מהם ניסה להבריח את הגבול ולהיכנס לשוויץ, בתוך... מזוודה (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניסה. לא הלך (צילום: מתוך היוטיוב של Trambolino Mix)

צעיר בן 21 מאריתריאה נתפס על ידי משטרת הגבולות של שווייץ, כשהוא מנסה להבריח את עצמו בתוך מזוודה ברכבת מאיטליה.

בסרטון הוידאו שצולם במעבר הגבול, ניתן לראות יד של גבר, אחר כך זרוע ואז ראש שצץ מהמזוודה המלבנית – כל זאת כשהוא מנסה לפתוח את הרוכסן מתוכה. הוא קיבל סיוע משוטרי הגבול והצליח לשחרר את רגליו לפני שנלקח מהמקום. מירקו ריצ'י, פקיד בגבול השוויצרי, סיפר, כי הצעיר האריתריאי עוכב ביום שני בערב בתחנה בשטח השיפוט של מועצת צ'יאסו שבדרום המדינה, והוא נשלח בחזרה לאיטליה משום שבחר שלא להגיש בקשת מקלט.

"היו לנו אנשים שניסו להתגנב בתא המטען של רכב", סיפר ריצ'י. "זוהי הפעם הראשונה שאנו רואים כאן אדם בתוך תיק". גורמים רשמיים אישרו את אמיתות התיעוד.

הנתונים האחרונים של רשויות המכס הפדרליות של שוויץ, מצביעים על עלייה במספר המהגרים המנסים להגיע אל חבל הארץ השוויצרי – רובם אריתריאים, סומלים וניגרים. יותר מ-3,400 בני אדם נתפסו מאז 30 במאי.

איטליה ויוון מהוות בשנתיים האחרונות נקודות הכניסה המרכזיות לאירופה עבור מאות אלפי מהגרים ופליטים. הנתיב הימי במרכז הים התיכון מושך אליו בעיקר אפריקאים, בעוד הזה היווני עוברים בעיקר סורים, אפגנים ועיראקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר