שב"ח מדומיין

50 שנה חי "במחתרת" - בשל טעות פקיד

עבירה של גניבת אוכל, בתקופת רעב, הובילה את הפקיד הממשלתי לומר למהגר הונגרי שמעמדו לא חוקי. רק לאחרונה, לאחר עשרות שנות מסתור, נודעה הטעות הקריטית (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקשיש התחבא (צילום: מתוך twitter)

סטיבן דוגאלין בן ה-77 היה בטוח - במשך למעלה מחמישים שנה - שהוא עשוי להיות מגורש בכל רגע נתון מקנדה, מאחר ואין לו בה מעמד חוקי. דוגאלין, מהגר מהונגריה, חי כל העת תחת החשש התמידי שייתפס על ידי משטרת ההגירה, ולכן עבד רק בעבודות בנייה זמניות וחי באכסניות מתחלפות.

עיתון ה'מטרו' הבריטי מדווח היום (רביעי), כי רק לאחר שהוא בילה את מרבית חייו במסתור, גילה דוגאלין לאחרונה שלא היתה לו סיבה כלשהי לדאגה. הוא נדהם לגלות שהוא לא היה בסכנת גירוש כלל, ובכל השנים הארוכות שעברו עליו "במחתרת" הוא היה בעל מעמד של תושב קבע.

לדברי דוגאלין, מי שאשם בטעות הם פקידי הממשלה: "אם לא הטעות של עובדי הממשלה, שאמרו שאני כאן באופן לא חוקי, לא הייתי צריך לשאת את הסבל הזה. זה הרס את החיים שלי". הקשיש היה אחד מ-37,000 הונגרים שנשלחו לקנדה, וכיום הוא מסביר שהוא הורשע בעבירת פריצה קלה, ואת הרקע לה: "הייתי רעב וגנבתי רק מזון. היינו קבוצה. לא דיברנו אנגלית. לאף אחד לא היתה עבודה. היינו חסרי בית, מיואשים ורעבים".

דוגאלין מנסה בימים אלה לשקם את חייו, ואף לתבוע חזרה את הקיצבה שהיה אמור לקבל בתשע השנים האחרונות, שאם היתה ניתנת לו במועד, היא יכלה לאפשר לו להפסיק להתגורר באכסניה שבה הוא חי ב-17 השנים האחרונות ולפרוש מעבודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר