400 אלף טון פלדה

סין: נחנך הגשר הימי הארוך בעולם • צפו

אורכו של הגשר הוא 55 ק"מ, והוא נבנה מ-400 אלף טונות פלדה (משקל השווה ל-60 מגדלי אייפל) • הגשר יכלול מנהרה תת ימית ומצלמות שילשינו על נהגים מפהקים (מעניין, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הגשר (צילום מסך מתוך יוטיוב: ynet)

נשיא סין, שי ג'ינפינג, הכריז היום (שלישי) בטקס חגיגי על פתיחתו של הגשר הימי הארוך בעולם, שמחבר את סין להונג-קונג ולמקאו - כך על פי דיווח של סוכנויות הידיעות שצוטטו ב-ynet.

נתוני הגשר: אורכו - 55 קילומטרים. רובו (30 ק"מ) חוצה את המפרץ של נהר הפנינה. בנוסף יש בו מנהרה תת ימית באורך 6.7 ק"מ, שעוברת בין שני איים מלאכותיים. הגשר מחבר את הונג קונג לעיר זוהאי בסין ולחצי האי מקאו, מבירות ההימורים ברחבי העולם.

צפו בגשר הענק:

"אני מכריז על פתיחתו הרשמית של גשר הונג קונג-זוהאי-מקאו", אמר הנשיא שי בטקס בנמל בזוהאי, בהשתתפות מנהיגי הונג קונג ומקאו.

ההכרזה על הגשר המפכני באה לאחר שבחודש שעבר נחנכה רכבת מהירה, שמגיעה מסין להונג קונג. על פי גורמים תומכי השלטון, הגשר יתרום לפיתוח הכלכלה באזור, ויקצר בחצי שעה את הנסיעה. מדובר בהשקעה נוספת באזור "המפרץ הגדול", שבו רואה סין פוטנציאל כלכלי עצום. 68 מיליון איש חיים באזור שכולל את הונג קונג, מקאו ותשע ערים בסין.

לעומת זאת, מתנגדי הפרויקט אומרים שמדובר ב"פיל לבן" שנועד להגביר את שליטתה של סין בהונג קונג, על רקע החשש לפגיעה בזכויות התושבים באזור.

בניית הגשר החלה ב-2009. הפתיחה התעכבה בגלל בעיות תקציב, פרשות שחיתות ומותם של לפחות 18 פועלים. עלות הבנייה לא פורסמה, אך לפי ההערכות מדובר ביותר מ-100 מיליארד יואן (14.4 מיליארד דולר).

הגשר חסין לרעידות אדמה וסופות טייפון. בבנייתו נעשה שימוש ב-400 אלף טונות של פלדה - כ-60 מגדלי אייפל. סין הבטיחה שתיאבק בתאונות הדרכים בגשר בדרך חדשנית: מצלמות מיוחדות יתעדו את נהגי האוטובוס, והרשויות יקבלו דיווחים על נהגים שמפהקים לעיתים קרובות.

רוב תושבי הונג קונג יאלצו לנסוע באוטובוסים בגשר. הם יקבלו רישיון לנהוג לזוהאי רק אם יעמדו בקריטריונים קפדניים. בין השאר הם יישאלו אם הם מכהנים בתפקידים מסוימים בממשל הסיני או תורמים בסכומים גדולים לארגוני צדקה בדרום סין.

בהונג קונג מתוסכלים מהמגבלות האלה. "ההשקעה העצומה הזו נעשית בזכות הכסף של משלמי המסים בהונג קונג - ועדיין בעיקרון הגשר בכלל לא פתוח עבורנו", כתב אחד הגולשים. מנגד, בזוהאי בסין מברכים על הגשר החדש. "אני חושב שהגשר יקדם את ההתפתחות הכלכלית באזור כולו בשפך נהר הפנינה", אמר תושב העיר לסוכנות הידיעות הצרפתית, והוסיף שחיי התושבים יהיו כעת נוחים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר