מאחורי הפריים

12 תמונות השנה • חיים גולדברג מסכם שנה עם המצלמה

חיים גולדברג, צלם 'כיכר השבת', נמצא שם תמיד, ברגע הנכון, ומנציח עבור הגולשים, את הרגעים הכי חשובים • עכשיו, ערב ראש השנה, הוא בוחר את 12 תמונות השנה ויש גם הסבר בצדן (מעניין)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

1.

חרדים נגד חרדים. זה היה רגע דרמטי במהלך הפגנה נגד גיוס בנות, ברחוב יחזקאל בירושלים. במקום התפתחה קטטה בין מפגינים לצעירים חרדים, כשלפתע שלף אחד הצעירים אגרופן והחל להכות במפגינים. כמה מהם נפצעו, ובזכות התמונה שצלמתי, הצעיר נעצר. כשצפיתי במסך של המצלמה כמה דקות אחרי זה, לא האמנתי שתפסתי את הפריים הזה...

2.

הפוגרום בבית הכנסת. זה בוקר שאף אחד מאיתנו לא ישכח, בוקר בו הדבר הכי קדוש ליהודים - חולל, בירושלים. כשהמשטרה פתחה את בית הכנסת, נכנסתי לצלם, זה היה רגע קשה, לראות את הגבאים, בדמעות, מתחילים לסדר את ספרי התורה.

3.

החתונה של השאלים. זה משהו שתמיד חלמתי לצלם, בשבילי זו ממש היתה דרמה, להגיע לצלם ולא להאמין שאני מצלם את זה. השקעתי כל כך הרבה שעות בזה, ובסוף זה מה שיצא. תמונה אחת שמספרת סיפור שלם על חתונות הקטינים בירושלים.

4.

משפחת השאלים. זו לא סתם תמונה, רואים בה את אחת המשפחות החשובות בקהילת השאלים. ביליתי מחוץ לבית שלה קרוב ל-20 שעות, בשביל לתפוס את התמונה הזו. בעיניי, זה מטורף! יש הרבה תמונות של שאלים, אבל משפחה אחת, יחד עם הרקע, זה משהו שיצר תמונה מדהימה. אני חושב שזו התמונה שקיבלתי עליה הכי הרבה תגובות השנה.

5.

לוויים בתחפושתם. ערב פורים זה היה, עשרות ילדי מכינה, בחיידר סאטמר הירושלמי, התחפשו ללוויים ובידם חצוצרות - למרגלות חומות העיר העתיקה בירושלים. זו אומנם תחפושת, אבל זה היה רגע נפלא, שכל מי שהיה באותו הזמן ברחובות העיר, נעצר לצפות במחזה הנדיר הזה.

6.

'קרישמע ליינען' במאה שערים. ילדי מאה שערים, אלו ילדים שאפשר לצלם ללא הפסקה, אבל תמיד יש רגעים שהם יותר מיוחדים. למשל 'קרישמע ליינען'. לילה לפני הברית, נוהגים להביא את הילדים לבית בו נמצא הרך הנימול, כדי שיקראו קריאת שמע כסגולה לשמירה. צילמתי את זה בכמה מקומות ואחרי הכל אני חושב שבמאה שערים זה היה הכי מיוחד.

7.

הכנסת ספר תורה צפופה. זו תמונה של רגע אחד במהלך הכנסת ספר תורה לחסידות תולדות אהרון בין סמטאות מאה שערים. כולם רוצים לראות את השמחה, נשים וילדים, צעירים ומבוגרים, הם עלו לבתים כדי לראות טוב יותר, מה שיצר תמונה שלא מגיעה כל יום ממאה שערים. הכנסת ספר התורה הזו הייתה לעילוי נשמת בחור שנהרג בהלוויה בגלל הצפיפות, ובאירוע הזה כולם נזכרו בזה בגלל הצפיפות...

8.

הבחור טבע, החברים מזהים. אני מצלם בעיקר את העיר ירושלים, אבל בבין הזמנים האחרון היה רגע נדיר. בשעות הערב, מגיעה ההודעה על נעדר חרדי בים, נסעתי לשם וחזרתי עם כמה תמונות כואבות. אחת מהם זו התמונה הזו, שקשה לשכוח. זה הרגע שהחברים ניגשים לזהות את הנפטר, זהו רגע מצמרר.

9.

מזל טוב מהאדמו"ר. 'מצווה טאנץ' זה משהו שבשגרה, מידי יום זה קורה בכל חתונה חסידית, אבל בחסידות 'תולדות אהרון', אף פעם לא מצלמים את זה - אפילו צלם של המשפחה אין. ובכל זאת, את התמונה הזו צילמתי בחודש האחרון, באולם במאה שערים, רגע אחרי ה'מצווה טאנץ', כשהאדמו"ר אומר 'מזל טוב' לחתן ולאבא. רגע מרגש ומיוחד.

10.

המצלמה של עודה. זה קרה במהלך ההצבעה על 'חוק המצלמות' בכנסת, רגע אחרי נאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניגש אליו איימן עודה, הצמיד לו את הטלפון לפנים ואמר לו שמצלמות צריך בכל מקום, מה שגרם לסערה. בתור צלם זו תמונה שקשה להסביר אותה, עדיף שתצפו בה.

11.

קציר חיטים. מיד אחרי חג הפסח, יש מי שמתחיל לעבוד לחג הפסח של השנה הבאה. רובם אלו אנשים שעושים את המצות יותר מהודרות, ובגלל זה הולכים לקצור את החיטים ביד ולבד, כבר בתחילת הקיץ. זה טקס שאפשר לצלם אותו מידי שנה מחדש ותמיד זה יהיה מיוחד.

12.

סוס ורוכבו. השנה צילמתי הרבה הפגנות, ברובן יש תמונות מיוחדות, אבל יש רגע אחד, שקרה רק פעם אחת. במהלך הפגנה בירושלים של 'הפלג הירושלמי', דהר פרש ודרס מפגין, את הרגע של הדריסה לא תפסתי, אך את הרגע שאחרי - הצלחתי, כשהסוס, הפרש והמפגין שרועים על הכביש...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר