האם ניתן לצמצם את הפגיעה?

איך תשפיע הקורונה על צעירים בתחילת הקריירה?

מצב הכלכלה בארץ ובעולם גרוע כמו שלא היה שנים רבות, התעסוקה בשפל, האבטלה עדיין גבוהה באופן חריג, אך המשבר גדול בכפל כפליים לצעירים בתחילת דרכם (מקודם)

(צילום: באדיבות המצלם)

מחקרים שעקבו לאורך שנים על התפתחות קריירה של צעירים רבים בגילאי 20-35, בתקופות שגרה ובתקופות משבר, מוכיחים שההשלכה של כל שנת מיתון וקיפאון כלכלי על התפתחות הקריירה, הינה לטווח ארוך. צעירים שלרוע מזלם בתחילת בניית הקריירה שלהם חוו שנות שפל של משבר כלכלי או מלחמה, ועם סיום הלימודים האקדמיים לא הצליחו להשתלב מיד בעולם התעסוקה בתחומם, הקריירה האישית שלהם קיבלה מכה, והפגיעה השאירה את חותמה על גובה השכר שקיבלו למשך עשור קדימה, וישנם מחקרים שאף עד לגיל הפרישה.

נתוני האבטלה בתקופת הקורונה מפולחים לפי גילאים (אתר הביטוח לאומי)

האם ניתן לצמצם את ההשפעה? לכאורה כן. בחירה בתחום תעסוקתי שעבר את תקופת המשבר בפגיעה מינימלית ובמסלול לימודים איכותי, קצר ומכוון מטרה, המתמקד בבניית קריירה תעסוקתית והשמה איכותית הכוללת הכשרה והשמה ולא רק בלימודי תואר, מצמצמים את הסיכוי להיפגע ברמה האישית.

-----

מצב הכלכלה בארץ ובעולם גרוע כמו שלא היה שנים רבות, התעסוקה בשפל, האבטלה עדיין גבוהה באופן חריג, אנשי מקצוע בכירים מוצאים עצמם בחל״ת וחברות מובילות נאלצות להצטמצם ואפילו חלילה להיסגר.

מצב זה גורם לקיפאון ולפגיעה בהתפתחות קריירה של צעירים וגורמת לצעירים רבים להסס בבחירת מסלול הלימודים האקדמי המתאים עבורם. איך ניתן בזמנים שכאלה לדעת מהי הבחירה הנכונה והמושכלת? מה המקצוע שיחזיק מעמד ויהיה בו היצע תעסוקתי גם בעוד מס׳ שנים כאשר יסיימו את לימודי התואר ויצאו לשוק העבודה? וכאשר המצב הכלכלי מעורפל, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לעצור את מרוץ החיים ולהשקיע ארבע שנים בלימודי מקצוע.

האם אפשר לצמצם את הסיכון למינימום? כן! בניגוד לרוב המקצועות ותחומי התעסוקה, עולם ההייטק עבר ועדיין עובר את משבר הקורונה במינימום פגיעה. לא היו גלי פיטורים בהייטק, ואחוז העובדים שהוצאו לחל״ת או ששכרם קוצץ, נמוך מאד, וישנם אפילו חברות בתחום זה שצמחו באופן מפתיע.

משרה מבטיחה בהייטק תוך 18 חודש • הכשרה מאפס>>

ובקטגוריה זו קיימת בשורה מפתיעה הפעילה כבר שלוש שנים: מסלול ייחודי למצטיינים בלבד, שמשנה את כל מה שחשבתם וידעתם על לימודים ובניית קריירה! תמיד חשבתם שחייבים תואר ולהשקיע בלימודים והכשרה שנים ארוכות כדי להשתלב בתחום הזה? במפתחים – מובילים בהייטק - זה אחרת: מסלול ייחודי למצטיינים בלבד, בשיטת בוטקאמפ, שנותנת לכם כלים להפוך תוך 18 חודשים בלבד לאנשי הייטק מתקדמים המבוקשים על ידי חברות הייטק המובילות!

תכנית מפתחים הייחודית זוכה לתשבחות והכרה על ידי חברות ההייטק המובילות בארץ, כאשר בוגרי התוכנית המשולבים במשרות גבוהות וריווחיות במיוחד, מספרים את סיפור ההצלחה של הדרך, השיטה והמסלול.

הלימודים במפתחים, בנויים על פי מודלים של תכניות לימודים למחוננים הקיימות בצבא ובאקדמיה, שבדרך כלל חסומות בפני חרדים בשל הצורך בציוני בגרות ופסיכומטרי גבוהים במיוחד, בתוכניות אלה הדגש הוא על הקניית כלים להעמקה בחומר ולפיתוח יצירתיות, ובשיטות למידה שמתאימות במיוחד למצטיינים. אופי הלימודים דומה ללימודים ישיבתיים, שברובם אינם לימודים פרונטליים, הרצאות ארוכות ושיעורי בית, אלא לימודים בחברותא ו׳חבורעס׳ בסוגיות מעשיות ככל האפשר ולכן ההתאמה לבוגרי ישיבות מצטיינים היא מיטבית וסיכויי ההצלחה מזנקים.

לצד ההכשרה המואצת ברזי מקצועות הטכנולוגיה הגבוהה, רוכשים המשתתפים גם כלים מעשיים להכשרה תעסוקתית ולהשתלבות טובה בשוק ההייטק התחרותי. צוות ההוראה במסלול ׳מפתחים׳, מורכב מאנשי הייטק מהבכירים בארץ, מנטורים ואנשי אקדמיה בעלי ניסיון בתכניות לימודים אינטנסיביות ורקע עשיר בעולם ההיי-טק ותעסוקת חרדים, שחברו יחד כדי להעניק לכל תלמיד בתוכנית את מערך הכלים המתקדם ביותר שימנף את סיכוייו להצלחה בעולם ההייטק.גם בימי קורונה ובהתחשב במגבלות הקיימות, צוות התוכנית דואג שהרמה ואיכות החוויה הלימודית לא יפגעו כלל באמצעות מגוון פתרונות יצירתיים ומותאמים.

היתרון הגדול ביותר של תכנית מפתחים הוא בפרמטר האחרון והחשוב ביותר – הנעה למשרות איכותיות. בעוד שבוגר אקדמיה או כל הכשרה אחרת, שילם בעדה, השקיע שנים ארוכות בלימודים ואז "ננטש לגורלו" בשוק העבודה התחרותי, הרי שמפתחים כולה מגויסת לטובת השגת עבודה איכותית ומשתלמת ככל האפשר עבור כל בוגר: החל מאופייה הייחודי של ההכשרה, מהתכנים המדויקים לצרכי השוק וכלה במערך שלם שכל ייעודו - חיבור ישיר למיטב המעסיקים והתאמת הבוגרים למשרות הרלוונטיות.

בתקופה מורכבת זו, מפתחים עומדת במשבר הכללי באופן מרשים ביותר. איש מבוגריה לא הוצא לחל"ת ועל אף הצמצום הרב בחודשים האחרונים בגיוסי עובדים חדשים בעולם ההייטק, ממשיכים בוגריה להתקבל למשרות מעולות במשרדים מובילים בהייטק.

בימים אלה, תהליך הגיוס למחזור הלימודים הרביעי בעיצומו, כאשר המסלול עתיד להיפתח כבר בשבועות הקרובים. הרישום מיועד לגברים חרדים (גם ללא כל רקע בתחום) מצטיינים, בעלי מוטיבציה ותפיסה חדה עם יכולת לפתור סוגיות מורכבות בדרכים יצירתיות.

הסינון הינו קפדני וקשוח, ומתוך מאות מועמדים, רק כ-30 עתידים להתקבל. אותם יחידי סגולה שיעברו שלבים אלה בהצלחה ויתקבלו למחזור מס׳ 4, ייהנו מהכשרה עילית במשך 18 חודשים ללא כל עלות ובנוסף, כל משתתף בתוכנית זכאי לתמיכה כלכלית בתקופה זו. בסיום מסלול הלימודים, התלמידים ישולבו במשרות נחשקות בחברות ההיי-טק גדולות ומובילות בארץ.

ההזדמנות שלך ללימודים עם עתיד תעסוקתי>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר