יוקר המחייה בישראל

תעודת כבוד? תל אביב כבר לא העיר הכי יקרה בעולם

בשנה שעברה העיר תל אביב "הובילה" ברשימת הערים הכי יקרות בעולם. על פי מחקר שהוצג היום ב'אקונומיסט', העיר ירדה בדירוג למקום השלישי | כל הפרטים (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
תל אביב ממעוף הציפור (צילום: שאטרסטוק)

אחרי שנה כלכלית קשה - הפתעה: על פי הפרסום הבוקר (חמישי) במגזין האקונומיסט, העיר תל אביב שדורגה כעיר היקרה בעולם לשנת 2021, היא לא העיר היקרה לשנת 2022.

תל אביב, שתפסה כאמור את המקום הראשון בשנה שעברה ירדה למקום השלישי, כאשר לפניה ניצבות שתי הערים - ניו-יורק וסינגפור.

מגזין האקונומיסט, מפרסם מיד שנה את יוקר המחייה בערים הגדולות, על פי המחקר שלו השנה, עלות המחייה הממוצעת בשנה החולפת עלתה בכשמונה אחוזים, זאת בגלל השלכות הקורונה והפלישה הרוסית לאוקראינה.

במקומות הראשונים כאמור נמצאות הערים ניו-יורק וסינגפור, אחריהן תל אביב. במקום הרביעי נמצאות הונג קונג ולוס אנג'לס.

במקום השישי והשביע נמצאות שתי ערים שוויצריות - ציריך וג'נבה, אחריהן סן פרנסיסקו וסוגרות את הרשימה עוד שתי ערים באירופה - פריז וקופנהגן.

לפני יותר משנה פורסם סקר, המדרג את 37 ערי העולם 'הטובות ביותר', בחר בתל אביב כעיר "הכי כיפית" בעולם.

הסקר, שמתפרסם מדי שנה במגזין התרבות הלונדוני היוקרתי 'טיים אאוט', גם דירג את העיר כשמינית בין ערי העולם בדירוג הערים הכללי, בגלל פעילותה בתקופת הקורונה.

מי שזכתה במקום הראשון והנחשק בדירוג המרכזי, הינה סן פרנסיסקו שבקליפורניה, ארה"ב. אחריה ברשימה ניתן למצוא את אמסטרדם שבהולנד, מנצ'סטר שבבריטניה ועוד. העיר שסוגרת את הרשימה הינה בנגקוק שבתאילנד, שהגיעה למקום ה-37.

תל אביב הגיעה כאמור למקום השמיני ברשימה זו, בין פראג שבצ'כיה (מקום 7) לבין פורטו שבפורטוגל (מקום 9). לפי הרשימה, היא העיר הטובה ביותר במזרח התיכון, וגם הרבה מעל לדובאי היוקרתית - שהגיעה למקום ה-26 בלבד בדירוג הכללי.

בדירוג ה'כיפיות', זכתה תל אביב במקום הראשון - בפעם השנייה ברציפות, כאשר הכי הרבה נשאלים בחרו בה כ'עיר שטובה עבור אנשים כמוני'. כמו כן קיבלה ת"א את המקום השני והמכובד בדירוג ה'אוכל', אחרי שנחאי שבסין.

מי שנותן את הדירוג לערים השונות במגוון הקטגוריות, הינם רבבות תיירים ותושבים שמחווים את דעתם באשר לזוויות השונות של כל עיר. במקרה הזה, כ-27,000 נשאלים השיבו לגבי האוכל, התרבות, חיי הקהילה, השכונות, האושר הכללי, הפרויקטים הקהילתיים, השטחים הירוקים ועוד.

לפי עורכי המגזין, "כאשר הקורונה פגעה בענף תיירות, עיר ההייטק הזו עשתה 'ריסטרט'. המגיפה גרמה ל'עיר ללא הפסקה' לעשות הפסקה נחוצה. מקומות כמו כיכר דיזנגוף ופארק המסילה אירחו פיקניקים, הופעות, הקרנות ושיחות.

"לאחר הסגרים, ישראל הובילה את מרוץ החיסונים - ולפני זמן רב כבר חזרו המקומיים ללגום קפוצ'ינו בבתי הקפה ולעסוק בפעילות יוגה על החוף", נכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר