מסע לעתיד

חשש: האם בעתיד כבר לא נוכל לשתות קפה ולאכול אבוקדו?

באחד הימים, באמצע שתיית קפה, זה הכה בי, ייתכן כי יום אחד כבר לא ניתן יהיה להשיג קפה • מה אומרים מומחים ברחבי העולם ומי הראשונים שלא יישתו קפה? • מסע לעתיד (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
מה, ייתכן שקפה ואבוקדו ייעלמו לאורך השנים? (צילום: שאטרסטוק)

בוקר אחד, לאחר שהתלבשתי, התפללתי והכנתי כוס קפה, זה הכה בי: ייתכן כי ביום מן הימים לא תהיה לי כוס קפה להתענג בה ולפתוח איתה את היום. ייתכן כי ביום מן הימים ייגמרו כל פולי הקפה בעולם ואנחנו נאלץ למצוא לעצמנו תחליפים.

רגע לפני שרצתי לקנות את כל קופסאות הקפה בחנות ולאגור אותם במחסן הרחק מעין רואים, יצאתי לבדוק מה צופן לנו העתיד בנושא הזה.

מומחים רבים ברחבי העולם טוענים כי האקלים, שהולך ומתחמם מדי שנה, גורם לצמחים לצמצם בתפוקה וממילא ייתכן שבעתיד נחווה מחסור מאי אלו מוצרים.

בין יתר המוצרים מדובר על פולי קקאו, אבוקדו, מייפל ופולי קפה. לדברי המומחים, כיוון שיש התחממות וממילא הצמחים יפיקו תקופה נמוכה יותר, יעלה הביקוש לעומת ההיצע. כך ייתכן שלאורך השנים יתייקרו המחירים על המוצרים הללו ורק אנשים 'שיש להם' יוכלו להרשות לעצמם את התענוג.

עד כמה זה אמור להדאיג אותנו?

לדבריהם, המוצרים לא ייעלמו בקרוב ואנחנו לא אמורים להתחיל לאגור כבר מעכשיו מן המוצרים שאנחנו אוהבים, אך לאורך השנים, בהליך הדרגתי, זה בהחלט יכול לקרוא ולגרום להתייקרות משמעותית במוצרים.

כבר כיום ישנן עמותות שאוספות כסף עבור החקלאים שמייצרים פולי קפה, מתוך ידיעה כי התמיכה בהם חשובה אם אנחנו רוצים להמשיך לשתות קפה לאורך ימים.

חשוב לציין כי "ההתחממות הגלובלית" הינה חלק משמעותי שתגרום למוצרים להיעלם, אך לא רק, אירועים כמו אסונות טבע שהורסים שדות או גידול באוכלוסיית העולם – גם תגרום למוצרים להפוך לנדירים עם השנים. כמו כן, העובדה שרבים זונחים את עבודת החקלאות והולכים לעבוד במקומות אחרים, גם עשויה להדאיג את חובבי הקפה ושאר המאכלים הטעימים שאנחנו כה רגילים אליהם.

הנפגעים הראשונים שירגישו בכיס, או במקרה שלנו: בפה, שיש חוסר במוצרים הללו, יהיו לרוב אנשי מדינות עולם שלישי. שם, שהעניות שוררת בכל, כאשר תחול התייקרות מסוימת במוצרים בשל הצע נמוך מול ביקוש גבוה – הם הראשונים שיוותרו על המוצרים ולא יוכלו ליהנות מהם יותר.

בד בבד, חשוב לזכור כי מדינות רבות, ביניהן ישראל, עובדות בכל העת על פיתוחי אוכל מגוונים שעשויים לצמצם את המחסור העתידי. המדינות משקיעות רבות על מחקר איך ניתן להשיג את הארוחה המושלמת – המזינה, הטעימה והבריאה – במקסימום איכות ובמינימום מוצרים.

כיהודים מאמינים בני מאמינים אנחנו יודעים כי הקב"ה זן ומפרנס לכל ודואג לכל בריותיו, אין לנו לחשוש מפני מה צופן העתיד. נודה להקב"ה על מה שיש לנו היום ונאמין באמונה שלימה שכמו שדאג לנו היום, ידאג לנו גם מחר.

או. עכשיו אני יכול לשתות את הקפה בנחת ולפני הלגימה הראשונה לברך בקול ולזכור: "שהכל נהיה בדברו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר