3:00 לפנות בוקר, הכותל המערבי: סליחות שבקעו רקיעים

לרבים מאלפי בני הנוער שהגיעו אתמול לכותל לא היתה הכרות קודמת עם המושג סליחות. לפנות בוקר, הם הרעידו את הכותל בתפילה מרגשת

ב. ניסני | כיכר השבת |

למעלה מ-7.000 בני נוער התכנסו אתמול בכותל המערבי, במסגרת רשת מדרשות הנוער ´אור ישראל´ שע"י ארגון ´אור לנוער´ בראשות הרה"ג רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א, רב העיר מגדל העמק.

מעמד אמירת הסליחות בכותל הפך למסורת הנוהגת זה מספר שנים, וזאת לנוכח התוצאות החיוביות והכבירות שיש להתכנסות זו על פעילות הקירוב העניפה של המוני בני הנוער כאשר רבים מהחוזרים בתשובה סיפרו כי הרגעים הללו בהם עמדו אל מול הכותל וזעקו אל קונם מעומק הלב ´השיבנו ה´ אליך ונשובה ´ היה הרגע שגרם להם למהפך בתהליך חזרתם בתשובה.

יצויין, כי לרבים מקרב בני הנוער זהו המפגש הראשון שלהם עם המושג של אמירת סליחות, לאחר שהם מגיעים מבתים שעדיין רחוקים מיהדות וקיום מצוות.

לפני אמירת הסליחות נשא הגרי"ד גרוסמן שליט"א נאום נרגש ונלהב ובהם דברי ההתעוררות על גודל קדושת המקום והזמן, וציין את גודל השמחה שגורמים בכך לאבינו שבשמים כאשר אלפים בני נוער מתכנסים יחדיו ובקשתם היא אחת ויחידה להתקרב אליו יתברך ולטעום מנועם זיו אור תורו הק´, ולשם כך באים להתחנן אליו בחצות הליל במקום קדוש זה ליד שריד בית מקדשנו שיזכו לשוב בתשובה שלימה לפניו ולזכות לאורו הגדול.

באמירת הסליחות עברו לפני התיבה הרה"ג שי פרי, ראש ישיבת אור החיים בחיפה, והחזן הרב אוריאל בוסו מ"מ ר"ע פתח תקוה, שסחפו עמם בתפילה מרגשת את אלפי בני הנוער לאמירת פיוטי הסליחות בדביקות והתלהבות שנמשכו עד לשעה 3.00 לפנות הבוקר.

באמירת קבלת עול מלכות שמים התכבד המקובל רבי יעקב עדס שליט"א שהותיר רושם עז על המתפללים.

למעמד אמירת הסליחות הגיעו התלמידים בהסעה מאורגנת מ-167 סניפי המדרשיות הפרוסים בכל ערי וישובי הארץ, ובדרך קיבל כל תלמיד לידו ספר סליחות בצירוף דף עם ציטוט ממאמרי חז"ל וגדולי בעלי המוסר על חשיבות ענין אמירת הסליחות והחזרה בתשובה בקבלת עול מלכותו יתברך, את המעמד כיבד בהשתתפותו שר הבינוי והשכון אריאל אטיאס.

מזכ"ל הרשת ר´ דוב הלר אמר ל"כיכר השבת" כי השנה זכה המעמד לשיא של משתתפים כאשר אירוע כביר זה מהווה מוקד משיכה לאלפי הנערים המבקשים לחוש את אור היהדות כשההתכנסות ליד הכותל לאמירת הסליחות בהלהבות ובהשתפכות הנפש תורם רבות להתקרבותם לחיי תורה ומצוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר