תיעוד בלעדי

עיתונאים חרדים במוקטעה: עדות מהמפגש עם ´הראיס´

קבוצה של עיתונאים חרדים התארחה אמש אצל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן. "החזות שלנו גנבה את ההצגה, בגלל החזות שלנו. ברגע בו נכנס אבו-מאזן לאולם, הוא קודם כל ניגש אלינו ולחץ את ידינו", סיפר בנימין ליפקין, עורך שבועון "בקהילה". וגם: הפלסטינים הגישו מנות למהדרין. האזינו לתיעוד. בלעדי (בכיכר)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
אבו מאזן. ברקע: ליפקין / צ´: פלאש 90, אתר COL

קבוצה של עיתונאים חרדים התארחה אמש (ראשון) אצל יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד אבעס (אבו-מאזן). בין חברי המשלחת היה גם העיתונאי בנימין ליפקין, עורך השבועון החרדי ´בקהילה´.

"הייתה כאן יוזמה של אנשי ´הסכם ז´נווה´ שרצו להזריק טיפת חיות בהסכם השלום הגוסס, שלא לומר המת", מתאר זאת ליפקין בראיון ל"קול החרדי" במשדר חצות. "היינו יחד, עיתונאים בודדים, בתוך משלחת של מאה איש. הפגישה החלה בשעה 11 בבוקר במתחם מוקטעה שבראמללה. היחס היה יוצא מגדרו", סיפר ליפקין.

בואה של המשלחת החרדית, מסתבר, בלטה על שאר העיתונאים. ליפקין: "החזות שלנו גנבה את ההצגה, בגלל החזות שלנו. ברגע בו נכנס אבו-מאזן לאולם, הוא ניגש קודם אלינו ולחץ את ידינו, העיתונאים החרדים. גם בתחילת דבריו, הוא קיבל בברכה את העיתונאים החרדים שהגיעו ואמר שהוא מקווה שזה לא יהיה הביקור האחרון שלנו בראמללה".

וכך הוא מתאר את הנסיעה: "לא יאומן לגלות, שמדובר במרחק של 5 דקות נסיעה משכונת נווה-יעקב בירושלים. בתוך ראמללה, נסענו עוד דקות ספורות עד בואנו למוקטעה - המוכר לכולנו בעיקר מימי מבצע ´חומת מגן´, אז שרון החריב מבנה אחרי מבנה עד לחדרו של ערפאת. כיום, המקום כולו שוקם והפך לתל-אביב של הפלסטינים".

העיתונאים החרדים זכו לאבטחה חסרת תקדים בבואם לאבו-מאזן. "נסענו בשיירה מאובטחת מלפנים ומאוחר. ג´יפים של המשטרה הפלסטינית ליוו את המשלחת. העורק המרכזי בו נסענו, נסגר כולו לתנועה, כאשר חיילים פלסטינים עמדו בצידי הרחובות. המון ערבים הציצו מבתיהם מתוך סקרנות", הוא מתאר.

ההפתעה הגדולה הייתה, כשאנשי הרשות הפלסטינית שלפו מנות למהדרין והגישו אותם לעיתונאים החרדים. "הם הזמינו מנות כשרות למהדרין ממסעדה עיסקית בבני-ברק", סיפר ליפקין.

במהלך מסיבת העיתונאים, הורשו גם העיתונאים החרדים לשאול מספר שאלות. ליפקין ניצל את ההזדמנות לשאול את אבו-מאזן: "מדוע בהקפאה הראשונה של נתניהו, הפלסטינים לא ניצלו את הזמן להתקדם במשא ומתן".

אבו-מאזן השיב שהוא ציפה לצעדים נוספים. "הוא התרפק בעיקר על דמותו של ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ומשום-מה לא לשרון", ציין ליפקין.

בראיון המלא, המצורף כאן בכתבה, מתאר ליפקין בהרחבה את הביקור הנדיר, שאת רשמיו המלאים לבטח נקרא בשבועון "בקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר