מבצע נועז

בברכת הגראי"ל: ס"ת נדיר חולץ מכנסייה בבית-לחם

אומץ לב, תושייה וסיעתא דשמיא - כל אלה עמדו במרכז פרשת חילוצו של ספר-תורה עתיק ונדיר מכנסיה בבית-לחם ● הרב אבי זרקי, רבה של צפון תל-אביב מספר על השתלשלות הפרשה ומתאר את רגעי הדרמה בלב הכנסייה, כשהוא מוקף שוטרים פלסטינים עוינים ● כל הפרטים (חרדים, כיכר)

ישראל כהן | כיכר השבת |

ספר תורה עתיק ונדיר חולץ לאחרונה מכנסייה בבית-לחם, בעידודו של מרן ראש-הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

במרכזו של הסיפור עומד הרב אבי זרקי, רבה של צפון תל-אביב, ששמע על ספר התורה השבוי בידי זדים והתחלחל.

"כאב לי מאוד שספר התורה מוחזק במקום של טומאה", הוא מספר ל"מרכז העניינים". "הרגשתי אחריות עצומה, לעשות כל שלאל ידי בכדי לפדות אותו".

הרב זרקי ניסה להפעיל קשרים שונים אולם אז התברר כי ראשי הכנסייה דורשים תמורת ´שחרור´ ספר התורה סכום עתק. למרות הקשיים שעמדו בפניו, הוא לא נרתע וגייס למצווה הנדירה את אחד מראשי המשק בארץ, שהסכים בחפץ לב לתרום את הסכום הגבוה.

בשלב זה פנה הרב זרקי למרן הגראי"ל שטיינמן והציג בפניו שאלה הלכתית: האם בשביל לפדות את ספר התורה, מותר להיכנס למקום טומאה כמו כנסיה? הגראי"ל השיב בחיוב ונתן לו את ברכת הדרך.

מגובה בעידודו של גדול ישראל, יצא הרב זרקי למשימה הנועזת. "התחפשתי לתייר, והגעתי לנקודת מפגש בירושלים שנקבעה מראש", הוא מספר.

בכספת, מתחת לאדמה

זרקי נסע ברכב של האו"ם למקום, והוצג כתייר מצרפת המבקש לרכוש את ספר התורה כחובב עתיקות.

"היו שם לא מעט רגעים מרעידי לב. בשלב מסוים, אחד השוטרים הפלסטינים חשד שאני יהודי מישראל. הוא פנה אליי באנגלית, ולמרות החרדה שבה הייתי נתון, השבתי לו בצרפתית. הוא השתכנע ונתן לי להמשיך בדרכי".

הרב זרקי מוסיף לתאר את הרגעים הדרמטיים: "ירדתי למרתף הכנסייה, ואז נגלה לנגד עיניי ספר התורה הנדיר בתוך כספת מאובטחת היטב.

"התרגשתי מאוד למראה ספר התורה, אבל השתדלתי לשמור על איפוק פן הם יבחינו בהתרגשות וישלשו את הסכום שדרשו תמורתו".

מי שנתן את החותמת הרשמית לפדיון הספר היה הבישוף. "הוא ביקש לבדוק אם הכסף הועבר לחשבון כפי שסוכם, ואחר-כך קיבלתי את ספר התורה לידיי".

כעת, ספר התורה מוחזק בבית-כנסת בתל-אביב, לשמחת המתפללים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר