אטיאס תוקף את אובמה:

"אם ארה"ב מתייחסת כך למצרים, מה יהיה איתנו?"

למרות בקשת נתניהו מהשרים שלא להתבטא בנושא מצרים, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס דיבר לראשונה: "כשמגיע רגע האמת, אז אלו שאתה חושב שהם איתך, הם מפנים עורף. אם ארה"ב התייחסה ככה למובארק שהקשר איתו היה דו צדדי, מה נאמר אנחנו. לכן אנחנו צריכים לסמוך רק על הקב"ה" (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
אטיאס (צילום: פלאש 90)

"כשמגיע רגע האמת, אז אלו שאתה חושב שהם איתך, אז הם מפנים עורף. אם ארה"ב התייחסה ככה למובארק שהקשר איתו היה דו צדדי, מה נאמר אנחנו. לכן אנחנו צריכים להביט למרום, ולסמוך רק על הקב"ה" - כך אומר אמש (שני) שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בהתייחס ראשונה למהומות במצרים.

בחלק ניכר מהראיון לאבי מימרן ב"קול ברמה", התייחס אטיאס להתנהלות של נשיא ארה"ב ברק אובמה עם המשבר במצרים.

"הרבה שואלים את עצמם: איך ארה"ב מפנה עורף למובארק שהלך עם ארה"ב יד ביד, ותמך בהם? התשובה", אמר אטיאס, "מתחלקת לשני חלקים: הראשון, צריך להבין שהתגובה הזו של ארה"ב היא חשובה מהזווית הפנים אמריקאי. השני, בסוף אנחנו צריכים לסמוך על הקב"ה בלבד, זה נותן לנו פורפורציות שלא נתבלבל".

עמדתה של ארה"ב, המצדדת במפגינים, מעוררת תגובות רבות ברחבי העולם. בתחילת השבוע נאם הנשיא אובמה בשידור חי והתייחס למצב במצרים. אובמה ציין כי שוחח עם מובארק ואמר לו שעליו לעמוד מאחורי ההתחייבויות שנשא בנאומו, וכי יש לקיים רפורמה חברתית משמעותית במצרים.

"הממשל שלי עקב מקרוב אחרי המצב במצרים", אמר בפתח הנאום, "הדאגה הראשונה שלנו היא למנוע למנוע פצועים והרוגים נוספים". אובמה המשיך וקרא לרשויות המצריות להמנע מאלימות ובמקביל. אובמה אמר כי לאזרחי מצרים יש את הזכות להתאסף והזכות לחופש דיבור, "אלה זכויות אדם בסיסיות", אמר, "ארה"ב תילחם בעבורן בכל מקום בעולם", לדבריו.

אובמה ביקש מממשלת מצרים להפסיק את השיבושים בתקשורת האינטרנט והסלולר ובמקביל, ביקש מהמפגינים ברחובות להראות איפוק. "זכותכם למחות", אמר הנשיא, "אך עשו זאת באופן שלו".

"הרגע הנפיץ הזה צריך להפוך לארוע מכונן", אמר אובמה, "חייבות להיות רפורמות בממשל המצרי", לדבריו, "העובדה שהרפורומות האלו לא הונהגו במדינה, הן שבנו את התסכול ברחוב המצרי", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר