יאיר לפיד מדבר: "חשבנו שהחרדים נועדו למוזיאון"

יאיר לפיד דיבר היום בפנים סטודנטים חרדים במנהל עסקים במכון לנדר בירושלים: "חשבנו עליכם שאתם נועדתם למוזיאון, זן נדיר ונכחד, שצריך לשמור עליו בכדי שאפשר יהיה להביא את הנכדים ולהראות להם ´אתם רואים ילדים, כך נראה יהודי´, אבל אתם ניצחתם". ומה המסקנה שלו? (בכיכר)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
סגן נשיא מכון לנדר, ח"כ לשעבר ניסן סלומיאנסקי

בהרצאה שמסר אחר הצהריים (ראשון) העיתונאי יאיר לפיד בפני סטודנטים חרדים לתואר ראשון במנהל עסקים במכון לנדר בירושלים, הוא אמר כי "בישראל התנהל מאבק על הישראליות. זה היה מאבק של מאה שנה (...) אנחנו חשבנו עליכם שאתם נועדתם למוזיאון, זן נדיר ונכחד, שצריך לשמור עליו בכדי שאפשר יהיה להביא את הנכדים ולהראות להם ´אתם רואים ילדים, כך נראה יהודי´, אבל אתם ניצחתם".

הוא הוסיף כי "לניצחון יש מחיר, הוא מטיל עליכם אחריות, כי אתם כבר לא שבט, אתם מדינת ישראל, בדיוק כמוני, ואתם משפיעים על החוויה הישראלית בדיוק כמוני, אם לא יותר. אתם היום אדוני הארץ".

הרצאתו של יאיר לפיד התקיימה כחלק מסדרת הרצאות המועברות על ידי אנשי ציבור מובילים בישראל, בפני הסטודנטים בקמפוס החרדי של מכון לנדר, במסגרת תוכנית ´בימת ניהול´. בין היתר, במסגרת התוכנית הופיע בעבר בפני הסטודנטים יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי.

כאמור, מסקנתו של לפיד הייתה כי הניצחון החרדי חייב להוביל לנטילת אחריות על הנעשה במדינה. "אם ילד איתיופי בנתיבות רעב – אתם אחראים עליו לא פחות ממני (...) אם יש טילים על קריית שמונה – אתם אחראים לא פחות ממני, לא רק בלשלוח את זק"א, אחראים ברמה הלאומית, ואם מחר תפרוץ שריפת ענק בכרמל אני רוצה לדעת מה אתם מתכוונים לעשות בעניין.

"אתם ניצחתם וזה אומר שנגמר העידן שהייתם איזה קבוצה שעומדת בצד ואומרת אתם צריכים להתחשב בצרכים שלי, אתם המנצחים ולפיכך גם אתם צריכים להתחשב בצרכים שלי".

האירוע הונחה על ידי מנהל הקמפוס החרדי הרב שלמה טיקוצ´ינסקי אשר איפשר לסטודנטים להציג בפניו משאלותיהם. חלק השאלות עורר אמוציות רבות בקרב המשתתפים והוביל לדיון סוער בשאלות רבות המעסיקות את הציבוריות החרדית בישראל.

במסגרת זו, שאל אחד הסטודנטים "אתה מדבר על שילוב חרדים בתעסוקה, אתם מכיר מעסיקים שיסכימו לקחת עובד חרדי, ערבי או אתיופי?".

יאיר לפיד השיב לו כי "קודם כל, לא פגשתי אף מעביד שסרב לקבל מועמד מוכשר לעבודה. אין ספק שבמסגרת החינוך בו גדלתם קיבלתם כלים המאפשרים לכם ללמוד, וכשאתה יודע ללמוד תצליח בכל תחום לימודי".

את האירוע כיבדו בנוכחותם סגן נשיא מכון לנדר הנכנס, ח"כ לשעבר ניסן סלומינסקי אשר הבהיר את ההבדל בין מחלוקת שהיא לשם שמים וכזו שאינה כזאת וביקש מהמשתתפים להוביל דיון הוגן וענייני, אשר סופו להתקיים.

את האירוע פתח דיקן בית הספר למנהל עסקים, פרופ´ יורם מיתקי. ההרצאה אורגנה על ידי אגודת הסטודנטים של הקמפוס החרדי בשיתוף עם הנהלת מכון לנדר.

סגן נשיא מכון לנדר, ח"כ לשעבר ניסן סלומיאנסקי
יאיר לפיד בפאנל שאלות ותשובות עם מנהל הקמפוס החרדי, הרב שלמה טיקוצ'ינסקי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר