משה גפני עונה לעמוס עוז: "העם לא מטומטם כמוך"

יו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני תקף אתמול (רביעי) בחריפות את הסופר עמוס עוז שהשתלח בציבור החרדי בעקבות המאבק החברתי. דברי גפני באו לאחר דברים קשים שאמר נגד הפרשן הכלכלי והאנטי-חרדי נחמיה שטרסלר. "ככה עמוס עוז הבטלן הזה חושב להיבנות ולהתחבר לעם. עמוס עוז ושכמותך, העם לא מטומטם כמוך", אמר גפני

ישראל אהרן | כיכר השבת |

יו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני תקף אתמול (רביעי) בחריפות את הסופר עמוס עוז שהשתלח בציבור החרדי בעקבות המאבק החברתי. דברי גפני באו לאחר דברים קשים שאמר נגד הפרשן הכלכלי והאנטי-חרדי נחמיה שטרסלר.

"הראו לי שבעיתון 'הארץ' היה ממש בעמוד הראשון, נדמה לי שהשבוע - אני לא קורא, אבל הראו לי כתבה של עמוס עוז, ששם הוא כותב, שהמחאה השוטפת היום את רחובות ישראל ואת כיכרותיה כבר מזמן אינה רק מחאה על מצוקת הדיור; זו מחאה שבלבה העלבון על אדישות הממשלה לסבלות האזרחים, על איפה ואיפה נגד העם העובד ועל חורבן הסולידריות החברתית. יפה.

"ואז אומר עמוס עוז", המשיך גפני, "שאחת הבעיות המרכזיות שגרמו לחורבן הסולידריות, והמחאה החברתית שנעשתה בעניין הזה, זה סכומי העתק המוזרמים לישיבות החרדיות, שבהן צומחים דורות של בטלנים, בורים, אוכלי בוז כלפי המדינה, אנשיה ומציאות המאה ה-21. אני ישבתי לחשוב, מה מביא אחד כמו עמוס עוז, לדבר שטויות כאלה? מה? הרי הוא מדבר על סולידריות חברתית, על מצב שבו אחדות בין חלקי העם - - -

"מה מביא אדם כמו עמוס עוז, להפעיל טרור כזה על רקע דתי? מה מביא אותו, להגיד או לעורר בהלה ופחד בציבור – שתדעו לכם שאת הכסף שלכם, אתם, מעמד הביניים, לוקחים הישיבות, הבטלנים, אלה ששטופים בבוז נגד המדינה ואנשיה, שהם בכלל לא מסתגלים למציאות של המאה ה-21.

"והגעתי למסקנה מה הביא אותו לעניין. איש מסוגו של עמוס עוז מנותק לחלוטין מהעם, מנותק מהאנשים העובדים, אלה שגרים בשכונות, בערי הפיתוח – הוא לא מחובר אליהם לחלוטין, והוא עושה טרור, ומעל ראשיהם של הציבור החרדי, של תלמידי הישיבות, הוא מנסה להגיע לציבור הזה, שסובל באמת, ואז, כדרכם של אנשים כאלה, הוא מנסה לסכסך, אנשים שנמצאים במעמד כלכלי ירוד, כאלה שנמצאים בערי הפיתוח, כאלה שנמצאים בשכונות, כאלה שנמצאים במצב שהמדינה לא מסייעת לכם במה שהיא חייבת לסייע.

"ואז הוא אומר להם: תדעו לכם, שמי שאשם במצוקות שלכם זה לא אני, עמוס עוז; זה לא אנשים מסוגי, שיושבים על השמנת של המדינה; זה לא אנשים מסוגי, שאנחנו האליטות, קובעים את סדר-היום הציבורי, אומרים ומפרשים ותוקפים – זה לא אנחנו, זה הם, החרדים, אלה שסובלים מהמצוקות הכי גדולות שיש בחברה הישראלית, אלה שנהנים מקופת המדינה הכי פחות מכולם, אלה שמקופחים ומופלים לרעה כל הזמן. וככה עמוס עוז הבטלן הזה חושב להיבנות ולהתחבר לעם. עמוס עוז ושכמותך, העם לא מטומטם כמוך", סיים גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר