כהונה מאושרת

רוצה לשנות שם המשפחה לכהן? תביא אישור מהרב

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן ביקש לרשום באופן חוקי את שם המשפחה המלא ולהוסיף לשם המשפחה הקיים את "הכהן". במשרד הפנים סירבו לבקשה ודרשו אישור רב. "עד לרגע זה לא הצלחתי להבין מדוע זה נדרש והאם יש לדרישה זו בסיס חוקי", אומר כרמל ל"כיכר השבת". ואיך זה נגמר?

שמעון הורביץ | כיכר השבת |
כהונה מאושרת. ח"כ כרמל שאמה-הכהן (פלאש90)

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), בסך הכל רצה לרשום באופן חוקי את שם המשפחה המלא, המוכר והמסורתי שלהם ולהוסיף לשם המשפחה הקיים - שאמה, את "הכהן". אלא שבהגיעו למשרד הפנים נתקל שאמה-הכהן בהתנגדות מצד הפקידים.

בשיחה ל"כיכר השבת" אישר ח"כ שאמה-הכהן את הפרטים וסיפר: "ביקשנו להוסיף בתעודת הזהות שלי ושל בני משפחתי את השם הנוסף שלנו "הכהן". הפקיד אמר לנו שהוא לא מאשר זאת, הואיל ובכדי לאשר כהונה הם זקוקים לאישור מסמכות רבנית כלשהי. עד לרגע זה לא הצלחתי להבין מדוע זה נדרש והאם יש לדרישה זו בסיס חוקי".

בפועל, כרמל ומשפחתו החליטו ללכת בדרכי-נועם ופנו לבקש את האישור המיוחל מהרב השכונתי ברמת-אפעל, בו הוא מתגורר. "כשביקשנו את האישור מהרב הוא הביע את פליאתו מעצם הבקשה ואף אמר כי לא רק שמעולם לא נדרש לאשר כהונה, להיפך, תמיד מבקשים ממנו אישור על היעדר כהונה, מסיבות של נישואין וגירושין", מספר שאמה-הכהן.

האם לבסוף קיבלתם את השינוי המיוחל?

"אכן, כשחזרנו למשרד הפנים עם אישור הרב נענו הפקידים להוסיף את השם לי, לאשתי ולילדינו".

לח"כ שאמה-הכהן חשוב להדגיש כי רק באחרונה, בחגיגת בר המצווה לבנו, עלה עם בניו לדוכן לברכת כהנים בבית הכנסת השכונתי. "כהונתי מוכרת לכולם", הוא מצהיר ומקווה כי גם אותם אלו שחשבו בעבר כי הוא בכלל דרוזי, יהיו בטוחים כי לא רק שהוא יהודי כשר - אלא אפילו מהשכבה הגבוהה: "אני מקווה שבעקבות הפרסום הזה יידעו כולם שיש גם יהודים ששמם שאמה, ולא סתם יהודים - אלא כוהנים", הוא אומר כשחיוך על פניו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר