בחירות כשרות; הפרגוד בקלפי הרוסי - מדפנות סוכה כשרה

מאה ותשעה מיליון וארבעות ושלושים אלף איש הצביעו אתמול בבחירות ל'דומא' - הפרלמנט של רוסיה, ובחרו את 450 הנציגים שיכהנו בחמשת השנים הקרובות. רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, השוהה בימים אלו בארץ, ניגש להצביע בנציגות השגרירות הרוסית בישראל, והופתע לגלות כי הפרגוד מאחוריו מצביעים, נבנה מדפנות סוכה כשרות

חיים שקדי | כיכר השבת |
הרב לאזאר והפרגוד הכשר. (Vladimir Shraga)

פרגוד כשר: ברוסיה נערכו אתמול (ראשון) הבחירות ל'דומא' - הפרלמנט של רוסיה. 109 מיליון ו-430 אלף איש, בעלי זכות ההצבעה, מימשו את זכותם להצביע בבחירות הללו ולבחור מי יהיו 450 הצירים שירכיבו את הממשלה החדשה.

כנהוג, האזרחים השוהים מחוץ לרוסיה, יכלו לממש את זכותם בנציגויות הרוסיות ברחבי העלום. כך גם בישראל, אזרחי רוסיה, הצביעו בנציגות השגרירות הרוסית בישראל.

רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, השוהה בימים אלו בארץ לרגל בר המצוה לבנו של איל ההון לוי לבייב, מימש את זכותו והגיע להצביע בשגרירות הרוסית.

אלא שלרב לאזאר ציפתה הפתעה, לה הוא לא ציפה. הפרגוד, מאחוריו המצביעים בוחרים את הנציגים שלהם לממשלה הרוסית, הורכב לא פחות ולא יותר מדפנות של סוכה כשרה למהדרין.

בבחירות, התמודדות שבע מפלגות, כאשר רק ארבע מהן עברו את אחוז החסימה העומד על 7 אחוז. 450 הנבחרים יכהנו ב'דומא' חמש שנים, ולא ארבע כפי שהיה נהוג עד כה. כצפוי, מפלגת 'ידינאיא רוסיה' ('רוסיה המאוחדת'), המזוהה עם ראש הממשלה ולדימיר פוטין, זכתה ב-238 מושבים.

הגר"ב לאזאר לאחר ההצבעה. (Vladimir Shraga)
רבה של רוסיה ודפנות הסוכה. (Vladimir Shraga)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר