לאן נעלם צלם הבית של 'כיכר השבת'?

לאן נעלם צלם הבית של 'כיכר השבת' מאיר אלפסי? "אחרי שהקימו בתי חב"ד כמעט בכל פינה בעולם, כובשים החב"דניקים יעד חדש ומרוחק - אנטארקטיקה. בהפלגה שיצאה ברביעי שעבר מארגנטינה למקום הקר ביותר בעולם הפליג לראשונה מאיר אלפסי, איש חב"ד שהגיע ב"שליחות הרבי" - כך מדווח הבוקר יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'. תהיו רגועים, הוא יחזור משם עם עוד פרק של 'אלפסי בעולם'

ישראל אהרן | כיכר השבת |

לאן נעלם צלם הבית של 'כיכר השבת' מאיר אלפסי? אחרי שהקימו בתי חב"ד כמעט בכל פינה בעולם, כובשים החב"דניקים יעד חדש ומרוחק - אנטארקטיקה. בהפלגה שיצאה ברביעי שעבר מארגנטינה למקום הקר ביותר בעולם הפליג לראשונה מאיר אלפסי, איש חב"ד שהגיע ב"שליחות הרבי" - כך מדווח הבוקר (ראשון) יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

"יש הוראה מהרבי (מלובביץ') שידפיסו את ספר התניא בכל מקום שיש יהודים, אפילו אם יש רק יהודי אחד שגר במקום נידח, ובאנטארקטיקה יש כמה חוקרים יהודים שגרים, וכמובן גם מטיילים יהודים שמגיעים למקום", הסביר אלפסי ל"ישראל היום".

אחת הבעיות המרכזיות של שליחי חב"ד במקומות נידחים כמו אנטארקטיקה היא תפילה במניין, ובעיקר אוכל כשר. אלפסי דווקא התארגן היטב. "יצאנו בספינה מאושואיה שבארגנטינה, המקום הדרומי ביותר בעולם, שישה ישראלים יהודים ועוד ארבעה יהודים מהעולם. שניים מהם עובדים בספינה במערכת התפעול, והם גם דוברי עברית אז אפילו יש לנו מניין", סיפר אלפסי.

"ההפלגה לוקחת עשרה ימים, מתוכם יומיים להגיע ויומיים לחזור. לקחתי איתי שתי חבילות של לחם פרוס, כמה ממרחים ופירות וירקות, כך שבעניין האוכל מסתדרים".

שבת עם הפינגווינים

הנסיעה למקום היתה לא פשוטה בשביל החב"דניק. "היומיים הראשונים קשים מאוד, עוברים במעבר סוער במיוחד", תיאר אלפסי. למרות הסערות, גם שם לא ויתר על המנהגים המקובלים. "היתה שבת מרגשת, שאותה חוויתי עם עוד בחור דתי, עם שירי שבת וחלות שהכנו ואפילו דג סלמון קפוא, סיפר החב"דניק הנרגש.

לדברי אלפסי, "השבת יוצאת באחת עשרה וחצי בלילה, ככה שזכינו ליהנות ממנה אפילו יותר. אין דרך טובה יותר מלקבל את השבת כשהכל לבן מסביב, קרחונים צפים, הרים מושלגים, פינגווינים ודולפינים".

במסגרת הפרויקט הדפיס אלפסי עד היום יותר מ-50 ספרי תניא (ספר היסוד של חסידות חב"ד) ביותר מ-40 מדינות שונות שבהן ביקר. ביניהן פרו, הודו, צ'ילה, אלבניה, ברזיל, איטליה, האיים הצפים ועוד, אך ככל הנראה היה החב"דניק הראשון שהגיע עד לאנטארקטיקה הרחוקה.

גולשי 'כיכר השבת' יכולים להיות רגועים. אלפסי יחזור משם עם פרק נוסף בסדרה הפופולרית 'אלפסי בעולם'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר