"למה להרבה חרדים יש משקפיים?"

העיתונאי אלי אלון קורא באתר החדשות של יואב יצחק לערוך מחקר שיבדוק מדוע כל-כך הרבה חרדים מרכיבים משקפיים: "אין זה סוד שאחוז מרכיבי המשקפיים במגזר החרדי, הן אצל צעירים והן אצל מבוגרים, גדול בצורה משמעותית בהשוואה למגזר החילוני וגם בהשוואה למגזר הדתי-לאומי"

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולמים אין קשר)

העיתונאי אלי אלון קורא באתר החדשות של יואב יצחק לערוך מחקר שיבדוק מדוע כל-כך הרבה חרדים מרכיבים משקפיים.

"אין זה סוד שאחוז מרכיבי המשקפיים במגזר החרדי, הן אצל צעירים והן אצל מבוגרים, גדול בצורה משמעותית בהשוואה למגזר החילוני וגם בהשוואה למגזר הדתי-לאומי", כותב אלון בטורו.

"מהי הסיבה לכך? האם נבדק העניין אי-פעם בצורה מחקרית ומקיפה? וכי אולי ניתן לצמצם את השיעור הגבוה של מרכיבי המשקפיים במגזר החרדי? דומה כי המגזר החרדי הוא בין המובילים בעולם בשיעור גבוה של מרכיבי משקפי ראייה".

אלון כותב כי "קיימת תופעה של נשים, ובמיוחד צעירות חרדיות, הפונות לבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, זאת כדי להיראות יפות יותר ולזכות בשידוך טוב יותר".

במאמר, מנסה אלון להבין את הסיבות לכך שלחרדים יש יותר משקפיים: "הראשונה היא שהותם של החרדים בישיבה וקריאה ולימוד בספרי גמרא ותורה לאורך שעות רבות במשך היום, דבר הכרוך באימוץ מתמשך של עיניהם. הסיבה השנייה לכך היא הגנטיקה. כידוע, לגנטיקה משקל רב בקוצר ראייה, ומאחר שרבים מהמגזר החרדי הם מרכיבי משקפיים, אז מן הסתם שגם ילדיהם יורשים בגנים את בעיית קוצר הראייה".

נקודה נוספת שהוא מביא, נוגעת בפן הבריאותי: "יש רופאי עיניים ומומחים למיניהם הסבורים כי השיעור הגבוה של מרכיבי משקפי ראייה במגזר החרדי נעוץ בדבר נוסף המאפיין את אורח חייהם של החרדים והגורם להאצת תהליך קוצר הראייה. יש תולים זאת במזון שהם אוכלים, יש האומרים שהדבר נגרם בשל חוסר בחומצת שומן מסוג אומגה 3 ועוד כהנה וכהנה השערות".

לקראת סוף מאמרו הוא קורא ל"ראשי הציבור החרדי" לחקור את הנושא. "גם על משרד הבריאות, ובראשו סגן השר האחראי יעקב ליצמן, הבא מקרב המגזר החרדי, לפעול בעניין זה", הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר