יעקב איזק: 'טוב' סימנו את גפני כאויב כדי להצליח במאבק

"משבר החרדים החדשים עדיין בשיאו, בגלל שהבחירות זזו מאיתנו אז כל הנושא הזה פחות רלוונטי", כך טוען היועץ האסטרטגי יעקב איזק. על גפני, יש לו רק מילים טובות, והוא מצליח להבין מדוע ההתקפה מתמקדת בו: "נכון שגפני הוא לא האיש, אבל אין ברירה. גפני הוא הבכיר יותר ולכן מתמקדים בו". והאם הוא מפחד מ'יתד נאמן'? האזינו לשיחת עומק על הפוליטיקה החרדית

ישראל אהרן | כיכר השבת |
יעקב איזק (צילום ארכיון: עוזי ברק)

הרוחות בקרב הציבור הליטאי סערו בשבועות האחרונים. בעוד 'יתד נאמן' מקדש מלחמה נגד "החרדים החדשים", חברי-הכנסת של 'דגל התורה' יצאו לשטח להיפגש עמם, שמעו את טענותיהם והבטיחו שורת הבטחות.

הסיבה העיקרית לפגישות שהתקיימו בין הצדדים הייתה אווירת הבחירות שפשטה בציבור, והחשש של 'דגל התורה' לאבד אלפי קולות פוטנציאליים של חרדים מאוכזבים.

אך כעת, ממשלה חדשה הוקמה, הבחירות נדחו, והיועץ האסטרטגי, יעקב איזק, טוען כי "בגלל שהבחירות זזו מאיתנו אז כל הנושא הזה פחות רלוונטי".

בשיחה מעמיקה על הפוליטיקה החרדית שקיים עם מרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה', טען איזק כי מה שקורה בתוך 'דגל התורה' זה תהליך שהוא לא הכי טבעי אבל הוא עדיין לא יוצא מפרופורציות.

לטענתו, "הדיבורים על-כך זה בעיקר בתקשורת, זה עדיין לא בשטח. ברור שאי-אפשר להתעלם מזה, אבל להגיד שמשהו כבר קרה, זה לא. זה מסרים שעוברים בתקשורת, מישהו מתראיין והשני מגיב, אבל המשבר עדיין בשיאו".

בדבריו, ביקש איזק לפרגן לחבר-הכנסת משה גפני. "אני רוצה להגיד מילה טובה על גפני, אני לא רוצה להכריע בויכוח הגדול הזה, אבל גפני מדבר ונמצא בשטח, יכול להיות שיש מישהו שרוצה שהוא יעשה את זה אחרת, אבל במקום אחר פשוט לא היו מסתכלים עליהם".

- לפי הקטגוריה, גפני הוא גם חרדי חדש. נוצא פער אדיר בין אנשים כמו גפני לבין יתד נאמן.

"ברגע שאתה מדבר על יתד נאמן, זה לא פוליטיקה חרדית זה משהו אחר. פחות נדבר על-זה".

- אתה מפחד?

"אם אני יגיד לך שכן, אז אתה תגיד שאני משקר. אתה יודע שאני לא מפחד. אבל, מאותה סיבה שאתה רוצה לדבר על-זה, מאותה סיבה בדיוק אני לא רוצה. אתה תופתע כמה זה לא מעניין".

- קורה משהו מרתק, שגפני פוגש את החרדים החדשים ויומיים אח"כ מתקפה אדירה ביתד נאמן. קורה פה משהו רווי יצרים.

"גם אתה וגם אני יודעים על מהלכים שקורים במשבר הזה, זה לאו דווקא קשור לא ליתד ולא לגפני, אבל בגלל שהבחירות זזו מאיתנו אז כל הנושא הזה פחות רלוונטי".

- אני חושב שההתקפה על גפני היא לא נכונה, הוא האיש שיכול לשרת את האינטרסים שלהם בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

"אתה יודע שאם אין לך יעד בקמפיין, הוא לא נתפס. אז נכון שגפני הוא לא האיש, אני חושב שעושים לו פה קצת עוול, אבל אין ברירה. מי שרוצה להוביל משהו חייב להתמקד, אתה לא יכול להגיד גנבו לי, אכלו לי. גפני הוא הבכיר יותר ולכן מתמקדים בו".

(האזינו לשיחה המלאה באדיבות רדיו 'קול ברמה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר