מגזין 'טיים' מציג: "הקרב על ירושלים" בין חילונים לחרדים

המגזין האמריקאי הנחשב, מגזין "טיים", בחר לעסוק בכתבת השער שלו במגזין השבועי ב"קרב" על שכונת קרית יובל בירושלים, בין הציבור החרדי לזה החילוני. בשבע השנים האחרונות עזבו כ-20 אלף חילונים את ירושלים. כיום, כ-30% מתושבי העיר הם חילונים, ומספר דומה הם חרדים. "זו בריחה שהרבה ישראלים עוקבים אחריה בדאגה", נכתב במגזין

ישראל אהרן | כיכר השבת |
שער המגזין "טיים" (צילום: time.com)

המגזין האמריקאי הנחשב, מגזין "טיים", בחר לעסוק בכתבת השער שלו במגזין השבועי ב"קרב" על שכונת קרית יובל בירושלים, בין הציבור החרדי לזה החילוני.

בכותרת בעמוד הראשי נכתב: "הקרב על ירושלים - כיצד הפכה עיר הקודש לקו העימות במאבק על זהותה של המדינה היהודית".

בפתח הכתבה נכתב כי בימים אלו מתנהל קרב על ירושלים בין חרדים לחילונים, הקרב מכונה "מלחמת התשה" המתרחש 45 שנים לאחר הקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים שהוכרע בתוך יומיים.

באתר ynet שם הובאה תמצית הכתבה נכתב כי בשבע השנים האחרונות עזבו כ-20 אלף חילונים את ירושלים. כיום, כ-30% מתושבי העיר הם חילונים, ומספר דומה הם חרדים. 35% מהתושבים הם מוסלמים והשאר נוצרים. "זו בריחה שהרבה ישראלים עוקבים אחריה בדאגה", נכתב במגזין באשר לבריחת החילונים מהבירה.

לכתבת המגזין רואיינו אלחנן גיבלי, חרדי שעבר להתגורר בשכונה לפני שלוש שנים ונועם פנחסי, חילוני מוותיקי השכונה, המוצג כמי שבמשך מחצית מחייו תרם לביטחון מדינת ישראל וכיום הוא מאבטח מטוסים ושומר אישי של נשיא המדינה.

לטענת הכתב, "הכיבוש החרדי המתוחכם" של השכונות היהודיות בירושלים הוא כחלק מהקרב על הגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. "היהודים האורתודוקסים היא האוכלוסייה הגדלה במהירות הגבוהה ביותר בישראל, הנשלטת לאורך שנים על ידי מנהיגים חילוניים ואשר נאבקת לאחרונה על צורת הזהות היהודית שלה", נכתב.

"אורח החיים הסגפני של החרדים מבוסס על התפישה של העולם הבא", נכתב ב"טיים", "אבל הפוליטיקאים שלהם - השפעתם וניסיונם רב בעולם הזה, והם נהנים מסובסידיות למעונות יום לילדים, לחינוך ולדיור. מספרם גדל, והם משנים בצורה יסודית את הזהות של ישראל".

לטענת הכתב, לפני שלושה דורות החרדים כמעט ולא היו קיימים, וחזרתם מאיימת על ישראל המודרנית בין היתר בשל הפרדה בין בנים ובנות בבתי הספר, האיסור להחזיק טלפונים סלולאריים מתקדמים ולגלוש באינטרנט.

גיבלי שמרואיין לכתבה, מספר כי הוא היה החרדי הראשון בבית דירות בשכונה לפני שלוש שנים, וכעת, בארבע מתוך שמנוה דירות מתגוררים חרדים. המהלך מתואר שכשחרדים באים לשכונה הם באים במסרים גדולים ומציעים מחירים מפתים.

לעומתו, אומר פנחסי כי הוא מנהלת מלחמת גרילה ואינו מתכוון לוותר, כדוגמא הוא מביא את הדברת מודעות תועבה על דלתות בתי הכנסת בשכונה. "הם פוחדים שהילדים שלהם יראו דברים שאסור להם לראות", הוא אומר, "המסר שלנו מאוד חזק וברור: כאן המצב לא יהיה כמו רמות, רמות אשכול, נווה יעקב, מעלות דפנה. כאן הולכת להיות מלחמה".

הציבור החילוני בשכונה מוצג בכתבה כמי שמשיג ניצחונות קטנים אך מפסיד במערכה הכללית. לפי הנכתב, החרדים בשכונה מהווים כ-20 אחוז מתוך 21 אלף התושבים, אך הם ממשיכים להגיע ובתוך כעשור זו תהיה שכונה חרדית.

שער המגזין "טיים". (time.com)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר