משתמשים ב'כרום' ו'פיירפוקס'? הסיסמאות השמורות שלכם גלויות

שומרים סיסמאות בדפדפני ה'כרום' ו'פיירפוקס'? חשוב שתדעו שהן גלויות לכל. באמצעות כניסה להגדרות הדפדפן, יוכל כל אדם שיניח את ידו על המחשב לצפות בסיסמאות שלכם (דיגיטל)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הסיסמאות שלכם לא ממש מאובטחות (צילום: shutterstock)

האם לא כדאי לשמור סיסמאות בדפדפני 'גוגל כרום' ו'פיירפוקס'? אתר הטכנולוגיה 'גיקטיים' מדווח השבוע כי סיסמאות אותן אתם שומרים בדפדפנים הפופולאריים - הופכות לגלויות לכל מי שיניח את ידו על המחשב שלכם.

באמצעות כניסה להגדרות בדפדפן ה'כרום', תוכלו אתם או כל אדם אחר להיכנס לסיסמאות השמורות, ולראות את פרטי ההתחברות, שמות המשתמשים והסיסמאות.

דרך נוספת להגיע לסיסמאות השמורות ב'כרום', היא הדבקה של: chrome://settings/passwords בשורת הכתובת דפדפן.

במבט ראשוני נראות הסיסמאות כמוצפנות, אולם לחיצה על כפתור המופיע לצידן, תציג את הרצף אותו אינכם מעוניינים לחשוף עם אנשים אחרים.

תארו לעצמכם מצב בו שמרתם סיסמאות שונות וחשובות ב'כרום', מחשבכם האישי נגנב, והגנב יכול לעשות כרצונו באתרים השונים אליהם אתם רשומים, לעיתים, הדבר יכול לגרום לנזק קשה. לדוגמא במצב בו אדם משתמש בעזרת הסיסמאות שלכם בחשבון הפייסבוק ומפרסם דברים בשמכם, שלא לדבר על נזקים יותר חמורים העלולים להיווצר.

על פי הדיווח בגיקטיים, בעיה דומה קיימת גם בדפדפן הפיירפוקס, שם באמצעות בחירה בOptions בתפריט הראשי, וב-Security, תועברו לתצוגה ראשונית של כלל הסיסמאות השמורות.

בעבר הבהיר עובד בחברת גוגל כי החברה לא מאמינה ששימוש בסיסמה ראשית בדפדפן, ובכיר בחברה ציין כי אי האבטחה של הסיסמאות הינה מכוונת, בשביל שלא לגרום לתחושת ביטחון מוטעת אצל הגולשים.

מה עושים? התשובה הכי פשוטה היא פשוט לא לשמור סיסמאות בדפדפני הכרום והפיירפוקס, מאידך, אפשר פשוט לנעול את המחשב ולא לאפשר לגורמים חיצוניים להשתמש במחשב שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר