רוצו להחליף סיסמאות: האקרים רוסיים ביצעו את פריצת הסייבר הגדולה בהיסטוריה

האקרים רוסיים ביצעו את פריצת הסייבר הגדולה בהיסטוריה כשתקפו מאות אלפי אתרי אינטרנט והשיגו 1.2 מיליארד סיסמאות רשת. מהם קרוב לחצי מיליארד חשבונות דואר אלקטרוני. רוצו להחליף את כל הסיסמאות לחשבונות המקוונים (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חברת אבטחת המידע Hold Security, שכבר חשפה בעבר פריצות רשת גדולות, הודיעה כי זיהתה כנופיית האקרים רוסיים, אשר ביצעה את תקיפת הסייבר גדולה בהיסטוריה. אשר במהלכה פרצו למעל ל-420,000 אתרי אינטרנט, בשורת מתקפות חסרות תקדים. ובמהלכן השיגו האקרים את פרטי החשבונות של למעלה מ-1.2 מיליארד פרטי חשבונות ברשת.

ההאקרים לא כיוונו את המתקפות לאתרים מסוימים, אלא פרצו לשלל סוגי אתרים מקוונים, החל מאתרים גדולים ומכובדים, וכלה באתרים זניחים לגמרי.

ההערכה כעת היא, שמאחורי המתקפה חסרת התקדים עומדים האקרים פרטיים, ולא ממשלת רוסיה. למרות שרוב המתקפה הופנתה כלפי אתרים אמריקניים.

במתקפה נפגעו כאמור למעלה מ-420,000 אתרים אמריקניים. ונגנבו כ-450 מיליון פרטי חשבונות דואר אלקטרוני מכלל החברות. כמו גם עוד קרוב ל700 מיליון פרטי חשבונות אחרים.

הנזק כעת הוא בעיקר בשליחת דואר זבל לחשבונות שהתגלו או נפרצו. אך יתכן שההאקרים ימכרו את הנתונים שגנבו ברחבי הרשת. בשלב הנוכחי מומלץ להחליף את סיסמאות הרשת.

נזקי הפשיעה המקונת

הפשיעה המקוונת היא כבר מכה של ממש. ועל פי מחקר של חברת המחקר CSIS שנערך בחודשים האחרונים, הנזק המוערך לכלכלה העולמית בגין הפשיעה המקוונת, הוא סכום דמיוני של כ-445 מיליארד דולרים מדי שנה.

אתרים רבים נפגעו ממתקפות מקוונים, שמטרתם יכולה להיות מניעת יכולת לספק שירות לציבור, כמו גם גניבת המידע מאתר האינטרנט. אלא שבשנים האחרונות הוגברה המודעות לאבטחת המידע, ורוב האתרים הגדולים כבר מתייחסים למכה ברצינות רבה. מה שמקשה על ההאקרים, בפרט אלו שאינם מנוסים דיים, לפרוץ לאתרים כבעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר