האתגר שגרם לצוקרברג וגייטס לשפוך קרח על עצמם • צפו

טרנד ויראלי שכבש את הרשת גרם לגדולי ההיי-טק, ביל גייטס ומארק צוקרברג לשפוך על עצמם דלי מלא במים וקרח, והכל בשביל תרומות לחקר מחלת ניוון שרירים קשה בשם ALS • צפו (דיגיטל)

חיה כהן | כיכר השבת |
או שתתרום 100 דולר לעמותה. ביל גייטס מבצע את אתגר דלי הקרח (מתוך YouTube)

היוזמה המפתיעה שסוחפת את הרשת: בשבועיים האחרונים התמלאו הרשתות החברתיות בסרטונים של אלפי אנשים המבצעים את "אתגר דלי הקרח" (ice bucket challenge), ביניהם כמה מאוד מפורסמים, כמו מייסד מיקרוסופט ביל גייטס ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג.

מאחורי האתגר המשעשע שגורם לאנשים לשפוך על עצמם דלי מלא במים וקרח מול מצלמה, עומדת מטרה מרגשת: העלאת המודעות ואיסוף תרומות למען חקר מחלת ניוון השרירים הקשה ALS. המחלה הנדירה פוגעת בעצבים וביכולתו של המוח לשלוט על השרירים בגוף. די מהר הגוף מאבד שליטה ומגיע לידי שיתוק כמעט מוחלט וחוסר יכולת לתפקד.

במסגרת האתגר, המשתתף שופך על עצמו דלי מלא קרח ומים ונוקב בשמות של שלושה אנשים נוספים ומאתגר אותם לבצע את הפעולה המקפיאה תוך 24 שעות, או לתרום לעמותה למלחמה בניוון שרירים.

כך, איתגר כריס כריסטי, מושל מדינת ניו ג'רזי את מארק צוקרברג, שנענה בחיוב, לא לפני שהזמין את ביל גייטס להצטרף אף הוא לחגיגה.

צפו: מארק צוקברברג נענה לאתגר (מתוך YouTube)

בעקבות השתתפות המפורסמים באתגר, זינקו התרומות והעמותה "קווין פור ווין" גייסה יותר מ-9.5 מיליון דולר מתורמים קבועים ועוד 184,812 דולרים מתורמים חדשים. במילים אחרות, נרשמה עליה של 7.9 מיליון דולר בתרומות לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ומאז המספרים רק עולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר