התשובה ללפיד

שר החינוך: "תוכניתי לחזק את היהדות בבתי-הספר"

שר החינוך סער פותח שנה חדשה ומצהיר: "תוכניתי מאז שנכנסתי לתפקיד לא השתנתה - לחזק את הערכים היהודיים". על פרויקט שילוב לימוד פרקי אבות בבתי הספר: "בכל פעם שאני מגיע לביקור בבתי הספר, אני מבקש להיכנס לשיעור הזה. זאת הצלחה גדולה. הבסיס המשותף לכולנו". האזינו (בארץ)

(צילום ארכיון: פלאש 90)

"עד עתה, החופש הגדול היה ארוך מדי, ולא היה רצף לימודים משמעותי לפני חגי תשרי. קיצור החופש הגדול יוצר היגיון, אבל זו לא תחנה אחרונה בשינוי הכולל" - כך אומר הבוקר שר החינוך, גדעון סער, עם פתיחת שנת הלימודים.

בראיון למרדכי לביא ב"קול ברמה", אמר סער: "ביום כניסתי לתפקיד, הצגתי תוכנית מפורטת והיא לא השתנתה מאז - לשפר את ההישגים ולחזור לערכים, שזה אומר לחזק את הערכים היהודיים, הציוניים והדמוקרטים. זה ימשיך להיות כך גם בשנת הלימודים הזאת".

סער סיפר על פרויקט חשוב, עליו הוא מנצח - שילוב לימוד פרקי אבות בבתי הספר הממלכתיים. "בכל פעם שאני מגיע לביקור בבתי הספר, אני מבקש להיכנס לשיעור הזה. זאת הצלחה גדולה. חשוב ביותר שהמורשת שלנו תהיה נחלת כל המגזרים בעם ישראל. זה הבסיס המשותף לכולנו".

באשר לתלמידות סמינרים שנותרו בביתן עם פתיחת שנת הלימודים, אמר שר החינוך: "קיבלתי תמונת מצב כללית שנראית טובה, ובמהלך היום אכנס לבדיקה פרטנית של הנושא. מהניסיון שלנו ראינו שלא תמיד זה נובע מהעדר שיבוץ, כך שצריך לבחון כל מקרה לגופו".

סער הודה כי נחשף למקרים של תלמידות שנדחו בגלל העדה אליה הן משתייכות, אבל לטענתו הם היו "מקרים בודדים".

שר החינוך נשאל על פרשת ברית המילה באירופה, ואמר: "זה ניסיון לפגוע במנהג שקיים בקרב העם היהודי מזה אלפי שנים". הוא הביע תקווה כי המדינות הללו יבינו את משמעות המצווה בעם היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר