אלי ישי מאשים: המסתננים מבזים את בתי הכנסת

שר הפנים אלי ישי שיגר מכתב חריף לראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, בו הוא מאשים את המסתננים בביזוי בתי הכנסת, ומתאר את "העיזבון, הצחנה, הפיכתם של בתי הכנסת ל'בארים' ו'פאבים' ולעיתים אף לחדרי שירותים" וקורא לראש העיר "לפעול לשמרם כ'בתי מקדש מעט', ולתת להם את כבודם המגיע להם ולנו"

שאול כהנא | כיכר השבת |
השר אלי ישי (צילום: פלאש 90)

שר הפנים אלי ישי שלח היום (שני) מכתב לראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, בו הוא מאשים את המסתננים שהפכו את בתי הכנסת בעיר ל'שירותים', וקורא לו לשמר את בתי הכנסיות בעיר.

במכתבו טוען השר ישי ל"ריבוי פניות הציבור המגיעות ללשכתי על מצב בתי הכנסת באזורי דרום תל אביב", בעקבותיהם מבקש מראש העיר לשמור על קדושת בתי הכנסת.

"העיזבון, הצחנה, הפיכתם של בתי הכנסת ל'בארים' ו'פאבים' ולעיתים אף לחדרי שירותים על ידי אוכלוסיית המסתננים והשוהים הבלתי חוקיים, וכל זאת תוך דחיקת רגלי המתפללים היהודים מהאזור, עד כי הימצאות מניין לתפילה בבית כנסת בשכונות האמורות, הינו דבר נדיר", כותב השר ישי.

"אני סמוך ובטוח", מוסיף ישי, "כי במידה וידיעות דומות היו מתפרסמות על בתי כנסת בערים שונות בעולם, היה העולם - ובוודאי מדינת ישראל מזדעזעים ופועלים במיידית לתיקון המצב והליקויים, כראש העיר תל אביב-יפו, האמון על שמירתם של בתי הכנסת בתחומה המוניציפאלי לרבות דרומה של העיר - אבקשך לפעול לשמרם כ'בתי מקדש מעט', ולתת להם את כבודם המגיע להם ולנו".

יו"ר ועד הפעולה של שכונות הדרום בתל אביב שלמה מסלאווי התלונן גם הוא על המצב העגום של בתי הכנסת בשכונות ואמר ל-ynet כי "בתי הכנסת שלנו, שמסמלים את צביונן היהודי, המסורתי של השכונות, הגיעו למצב חרפה, זהו סמל קשה לאובדן הצביון היהודי בשכונות.

"התושבים המסורתיים והדתיים ממשיכים לנטוש, אווירת החגים הולכת ונעלמת, וגם בתי הכנסת לא נותרו. לא הגיוני שמקבלי ההחלטות נותנים ידם להעלמת התרבות היהודית, תוך הפקרת בתי הכנסת והתושבים".

עיריית תל אביב הגיבה למכתב כי "נושא בתי הכנסת ותחזוקתם איננו באחריות העירייה, אלא באחריות ותקצוב של משרד הדתות האמון על הנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות