ניצחון האזרח הקטן על בנק הפועלים

בנק הפועלים מנהל עשרות תיקי הוצאה לפועל נגד חייבים. בתיקים הללו הבנק נוהג על פי שורת הדין ללא רחמים מיותרים, אך שזה נוגע אליו הבנק מצפה לייחס מיוחד. שמואל קמיל נאבק בשיטה וניצח. בשיחה עם "כיכר השבת", מגולל קמיל את הסיפור כולו, הצ'ק שחזר, השקר של הבנק והמאבק אותו הוא מתכנן לנצח

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

בנק הפועלים ככל הבנקים בישראל, מנהל עשרות תיקי הוצאה לפועל נגד חייבים, לא פעם הלב נכמר כששומעים על חייב שנותר חסר כל לאחר שהבנק עיקל את דירתו. אך הבנקים שמתנהלים כלפי החייבים על פי שורת הדין, ללא רחמים מיותרים, מצפים ככל הנראה ליחס מיוחד כאשר הדברים נוגעים אליהם.

הסיפור שלנו מתחיל בשיק תמים שלא כובד. שמואל קמיל סטודנט למשפטים שהיה המוטב בשיק, הוציא צו עיקול על חשבונו של בעל השיק, וכאן התבצעה לה תפנית בעלילה, לטענת קמיל, בנק הפועלים שם נוהל חשבונו של בעל השיק, הודיע לו כי בחשבונו של החייב לא נותרה אגורה שחוקה בכדי לשלם לו.

קמיל לא התכוון לוותר, הוא רתם את הידע המשפטי שצבר, ועם קצת יצירתיות ואומץ גילה כי נציג הבנק אינו אומר את כל האמת. תשאלו האם יתכן שבנק הפועלים, שהוא ללא ספק מוסד פיננסי מכובד, ישקר? לדברי קמיל זו לא הפעם הראשונה. "הבנקים אולי מתוך רצון להגן על הלקוח, טוענים פעמים רבות כי בחשבון עליו מוצא צו עיקול אין כסף. אני בדרך לא דרך הצלחתי להוכיח כי הבנק מחזיק אצלו כספים של החייב, לכן המשכתי להאבק".

קמיל ניצל את האפשרות שניתנה לו בחוק, להזמין את בנק הפועלים לדיון אצל רשם הוצאה לפועל. אך רשם הוצאה לפועל ככל הנראה סבר שלא יתכן כי בנק הפועלים משקר ולא הזמין את הבנק לדיון. קמיל לא וויתר הוא פנה לבית משפט השלום בירושלים וערער על ההחלטה, ערעורו התקבל ובית המשפט נתן החלטה להזמין את הבנק לחקירה.

ביום 23.3.2012 התקיים דיון, ובו הצהיר נציג בנק הפועלים מספר פעמים כי אין ולא היה זמן שהחייב (בעל הצ'ק) היה ביתרת זכות בחשבון המתנהל בבנק הפועלים, אך לאחר שקמיל המשיך לחקור את נציג בנק הפועלים התברר כי היה שלב בו היו כספים בבנק.

נציג בנק הפועלים חשש שיינתן פסק דין כנגדו, ביקש מהרשמת שלא תיתן החלטה כדי שהוא ינסה להסתדר עם קמיל מחוץ לכותלי לשכת ההוצל"פ, ואכן בנק הפועלים הודה בתבוסתו והעביר ללשכת ההוצל"פ את כל הכספים שנדרש.

קמיל לא הסתפק בכך ופנה ללשכת ההוצל"פ בבקשה לחייב את בנק הפועלים בהוצאות ובשכ"ט, על ששיקר ובכך גרם להליך מיותר, ואכן ניתנה החלטה נוספת המחייבת את בנק הפועלים לשלם לקמיל סכום נוסף כשכ"ט והוצאות.

אך כאן נתגלתה שוב התייחסות פושעת, קמיל שלחת את פסק הדין המחייב את בנק הפועלים מספר פעמים לבנק, ואף קיבל אישור כי הפסק הגיע אל הבנק. אך הבנק לא העביר את הכסף.

יתכן ובנק הפועלים לא שילם את הכסף מאחר ואין לו... או שהוא סתם לא מעוניין לבצע את החלטות בית המשפט.

אך כאן החוק עמד לרשותו של קמיל ובאופן יחודי ביום 2.9.12, פתח תיק הוצל"פ נגד בנק הפועלים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר קמיל: "חוסר ההתייחסות מצד הבנק לא ראויה, כעת יש כאן עניין עקרוני, אחד ההליכים שזוכה יכול לנקוט כנגד חייב הוא "בקשה לפירוק חברה", אני לא מתכוון לוותר ואני שוקל גם את האפשרות הזו.

'כיכר השבת' פנה לבנק הפועלים לקבלת תגובה, אך זו לא נתקבלה עד לפרסום הכתבה. מיד עם קבלת התגובה, נפרסמה.

החלטת ראש הוצאה לפועל נגד בנק הפועלים
הבקשה הייחודית לפתיחת תיק הוצל"פ נגד בנק הפועלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר