משפחת מרגוליס שוקלת לעזוב את בית שמש

עשרה חודשים לאחר שגרמה להסתה חמורה נגד הציבור החרדי בכלל ותושבי העיר בית שמש בפרט, הדסה מרגוליס אומרת כי ייתכן ובקרוב יעזבו את בית שמש. בראיון לשי גל במשרד סיכום שנה של 'גלי צה"ל', אומרת הדסה, אמא של נעמה בת ה-8, "האם עלתה מחשבה לעזוב? אני לא יכולה להגיד שלא. אני רוצה לחיות במקום נורמלי בלי קיצוניים"

שאול כהנא | כיכר השבת |
נעמה מרגוליס (צילום ארכיון: פלאש 90)

עשרה חודשים לאחר שגרמה להסתה החמורה נגד הציבור החרדי בכלל ותושבי העיר בית שמש בפרט, הדסה מרגוליס אומרת כי ייתכן ובקרוב תעזוב את העיר.

משפחת מרגוליס, האם הדסה והילדה נעמה בת ה-8 פרצו לתודעה בחודש כסלו השנה, לאחר שהיא ואמה התראיינו לערוץ 2 וסיפרו כי הן מותקפות מדי בוקר בדרכן לבית הספר בשל צניעותן, הן הוסיפו וסיפרו כי לעתים הן אף ספגו יריקות מהקיצוניים.

בראיון למשדר סיום השנה ב'גלי צה"ל', אומרת הילדה נעמה מרגוליס שהוצבה בקו החזית כי המצב בעיר "טוב יותר", לאחר שבשנה שעברה התלוננה כי קיצוניים ירקו עליה בדרכה לבית הספר.

"הקיצוניים כבר לא יוצאים לבית הספר, זה מה שהשתנה. הכתבה שינתה את המציאות", אומרת הדס מרגוליס.

לפי הדיווח של שי גל במשדר הסיכום, בשם גורמים חרדיים, שלושה כוללים מהם יצאו התוקפים הקיצוניים נסגרו ואנשים עזבו את בית שמש, זאת למרות ששלטים הקוראים לנשים המבקרות בשכונת רמת בית שמש להגיע בלבוש צנוע.

ביתם של משפחת מרגוליס נושק לשכונה החרדית, וגל מדווח כי נעמה שהפכה לדמות מוכרת בעקבות הכתבה, לא אוהבת את תשומת הלב ועדיין לא לגמרי השתחררה מהטראומה.

"עמדנו בחוץ לפני כמה ימים ומישהו חרדי שנראה חסידי עבר לידנו. היינו באמצע שיחה ופתאום היא הפסיקה לדבר והסתכלה עליו בחשדנות ושאלה אותי אם מותר לו לעבור בצד הזה של הכביש. אנחנו כבר רגילים שזה הצד שלהם וזה הצד שלנו. היא עדיין נורא מפחדת כשהיא רואה אותם", מספרת אמה של הילדה.

"נמאס לי להרגיש לא שאנחנו פראיירים, נמאס לי להרגיש לא נוח, להחליף בגדים במקומות מסוימים. אני קצת עייפה נפשית", אומרת הדסה מרגוליס.

"האם עלתה מחשבה לעזוב?", היא תוהה וממשיכה, "אני לא יכולה להגיד שלא. במאה אחוז אנחנו עוד לא יודעים עדיין מה יהיה אני יודעת שזו לא התשובה שאנשים רוצים לשמוע ממני אבל אני אעשה מה שהכי טוב למשפחה שלי".

"אני לא צריכה שהבנות שלי יגדלו עם מחשבות כאלה בראש על אם אני צנועה מספיק, על פחד. אני רוצה לחיות במקום נורמלי בלי קיצוניים", מוסיפה לסיום מי שהביאה להגברת השנאה נגד הציבור החרדי, ועדיין מחפשת את עצמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר